יצרנית הרכב הסינית NIO משנחאי השיקה את דגם הכביש-שטח שלה NIO ES8 SUV באירוע שנערך בבייג'ינג בסוף השבוע האחרון. הרכב צפוי להתחיל להימכר במחצית הראשונה של 2018.
זהו הרכב החשמלי הראשון ש-NIO מוציאה לשוק, שלוש שנים לאחר שהוקמה. במקביל הציגה NIO שורה של רכבי קונספט שאינם הולכים כרגע לייצור מסחרי.
רכב השטח מגיע בדגם עם טווח נסיעה של 500 קילומטרים בטעינה אחת במחיר 448 אלף יואן (237 אלף שקל). לעומת זאת הדגם המקביל טסלה X נמכר במחיר כמעט כפול של 836 אלף יואן בסין (444 אלף שקל).
בדגם ES8 יש שבעה מושבים והוא יכול להאיץ למהירות של 100 קמ"ש ב-4.4 שניות, על פי החברה. בעלי הרכב יוכלו לטעון אותו על ידי החלפת סוללה בתחנות מיוחדות בתהליך שאמור להימשך 3 דקות או לטעון אותו בעזרת חיבור לרכבי שירות מיוחדים. NIO מתכננת לבנות 1,100 תחנות להחלפת סוללות בסין עד 2020 ולהפעיל יותר מ-1,200 רכבי שירות לטעינה במה שמתחיל להזכיר את הכישלון הישראלי המפואר -"בטר פלייס".
חברת NIO כבר גייסה 1 מיליארד דולר ממשקיעים ובראשן ענקית האינטרנט טנסנט. בנוסף לטסלה תצטרך NIO להתמודד עם חברות רכב חשמלי סיניות כמו BYD וענקיות עולמיות כמו פולקסווגן וג'נרל אלקטריק. סין היא כיום השוק הגדול בעולם לרכבים חשמלים.