התפתחות במלחמה על שיוויון הזכויות בין תלמידי החינוך המוכש"ר (מוכר שאינו רשמי-חינוך חרדי) לתלמידי החינוך הכללי והתלמידים הנוצרים. ועדת הכספים תתכנס בימים הקרובים ותדון מחדש בכספים הייחודים שהוענקו לבתי הספר הנוצריים.
כזכור, החליטה הממשלה לפני למעלה משנה וחצי , לתקצב בכ-50 מיליון שקלים תלמידים מהחינוך הכנסייתי, עבור שעות לימוד רבות ברוח "ערכי הדת הנוצרית". כדי לנסות ולהסתיר את העובדה שמדובר באפליה ופגיעה לרעה בתלמידי המוכש"ר האחרים הסובלים מתקצוב נמוך של משרד החינוך, לא עבר הכסף דרך משרד החינוך אלא באמצעות המשרד לשוויון חברתי.
התקציב הוענק אחרי שביתה בת מספר שבועות של אלפי תלמידי בתי הספר הנוצריים שמחו על הקיצוצים שערכו במשרד החינוך בימי שי פירון בתקציבי המוכש"ר.
לאחר המחאות החליט שר האוצר כחלון להקצות חמישים מיליון שקלים אך ורק לחינוך הכנסייתי ולהתעלם ממוסדות חרדיים, מוסלמים ודתיים שנמצאים באותו מצב בדיוק ואף גרוע מכך, שכן התלמידים הנוצריים מגיעים ממשפחות מבוססות יותר המסוגלות לשלם שכר לימוד משמעותי וזקוקות לפחות השקעה וסיוע.
בשל העובדה כי המשרד לשוויון חברתי לא הספיק להעביר את כל הסכום לבתי הספר הנוצריים בשנת 2016, מחייב הנוהל כי התקציב ישוב לוועדת הכספים לאישור מחודש.
בימים הקרובים יצטרך יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני (יהדות התורה), להחליט האם לאפשר להעביר שוב את הכסף המפלה לרעה את התלמידים החרדים או להיאבק על שוויון לכלל תלמידי המוכש"ר, ללא אפליה על רקע דת.
ח"כ אחמד טיבי מודה לגפני על הסיוע בהעברת הכספים
יצוין כי בדיון הקודם שנערך בוועדת הכספים לפני כמעט שנה, העביר ח"כ גפני את שרביט ניהול הישיבה לח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) ונעדר מהדיון, והנושא עבר ללא מחאת חברי הכנסת החרדיים. היחיד אז שהלין על האפליה היה ח"כ בצלאל סמוטריץ'.
מנהלים ממוסדות חרדיים במוכש"ר אומרים כי "לחברי הכנסת החרדיים ישנה הזדמנות פז לתקן את העיוות". אמנם המנהלים עתרו לבג"צ בנושא כנגד האפליה המכוערת והבוטה, אך לדבריהם "אין סיבה שנציגי הציבור החרדי ישתקו ויאלמו דום מול עוול כה בוטה".
ח"כ בצלאל סמוטריץ' מוחה על העברת הכספים
"במה יגרע חלקן של תלמידות חרדיות במוסדות המוכש"ר הלומדות את מלא לימודי הליב"ה, ומפוקחות ע"י משרד החינוך באופן מלא, מדוע הן לא תזכינה לתקציב דומה?", הם מלינים.
יצוין כי לבד מרשתות החינוך, בחינוך החרדי, יש כיום כ-32,000 תלמידים. רובם מגיעים משכבות האוכלוסייה החברתית כלכלית נמוכה באופן משמעותי יותר מבתי הספר הכנסייתיים.