שוברים שתיקה

הח"כים החרדים מכריזים מלחמה ב"פלג": הבעיות - בגללם

השר אריה דרעי וח"כ משה גפני, יוצאים בחריפות נגד התפרעויות הפלג. גפני: "רומסים את ההשקפה תחת נעליים של בחורים בני 15 ברחוב ז'בוטינסקי". דרעי: "כל הבעיות - כי הם לא מתייצבים" (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |

שר הפנים אריה דרעי (ש"ס) וח"כ משה גפני (דגל התורה) תקפו הערב (ראשון) את הפגנות הפלג הירושלמי במהלך פנאל מיוחד לבחורי ישיבות שמתנדבים בפעילות לילדים הסובלים מתסמונות דאון בעמותת "יד על הלב". את הערב הנחה השדרן אבי מימרן, ובמהלכו כאמור תקפו הנציגים החרדים את התפרעות אנשי "הפלג" ברחבי הארץ.

"לוקחים פאשקווילים על דברים שהם ביסוד ההשקפה של דגל התורה גם לגבי הנושא של הפגנות וגם לגבי הנושא של הדרך" אמר ח"כ גפני. "האם אנחנו צריכים לדאוג לכולם או רק צריכים לדאוג לעצמנו. הרב שך בנאומים שלו דיבר על רחוב אלנבי בתל אביב ולא דיבר על רחוב רבי עקיבא בב"ב, הוא דיבר על רחוב יפו בירושלים ולא על גאולה. הוא דיבר תמיד לציבור הזה שגם הרב אלישיב זצ"ל והרב שטיינמן שליט"א, שאספו כסף בשביל בתי הספר של הקירוב - ולא בשביל הילדים שלנו".

בשלב זה של דבריו, גפני הזדעק כלפי עסקני "הפלג" וזעק: "לוקחים את ההשקפה של דגל התורה ורומסים אותה תחת הנעליים של בחורים בני 15 ברחוב ז'בוטינסקי. מי יתן את הדין על זה?".

גפני התייחס למכתב ששיגר בעבר לעיתון "יתד נאמן", עוד כשהתגורר באופקים לפני עשרות שנים, והופץ בחודשים האחרונים שוב, וממנו עולה כביכול הוא תומך בהפגנות, והסביר: "אני יודע מי עומד מאחורי ההקלטות והפאשקווילים בנושא, הוא עצמו היה נגד הפגנות, להוציא מקרה אחד שאני כאברך לבד מחיתי? אנחנו דואגים לכלל הציבור ולא רק ליבנה וחכמיה וכך מורים כל גדולי הדור".

הקהל בפאנל (באדיבות המצלם)

"אותו אחד גם היה תמיד נגד ההפגנות, כמו שהרב שך אמר. מעולם לא אמרו לנו גדולי הדור ללכת להפגנות. ילדים בני 15 ובני 16 מתעמתים שם עם שוטרות" תקף ח"כ גפני.

השר דרעי אמר בפאנל כי "כל מה שאמר גפני זה ברור, חבל שצריך לחזור על זה, האמת מיותרת. זה כל כך פשוט וברור, מה קרה ששישים שנה מהחזון איש כל גדולי ישראל שהיו לפנינו התייצבו כל שנה בתנאים הרבה יותר קשים ממה שיש היום מבחינת צניעות".

"באמת, זה מדרש פליאה הדבר הזה, אני לא מבין, אני לא רוצה לטעות בדבריי, אבל אין ספק, רבותינו שאנו הולכים לאורם, אלה שנפטרו ואלה שחיים איתנו היום, ההוראה שלהם היא ברורה כמו שאמר הרב גפני, אין בחור ישיבה אחד שאנו מכירים ששומע ועושה את מה שצריך לעשות ונופלת שערה אחת משערות ראשו".

"כל הבעיות זה מאלה שלא שומעים ולא מתייצבים בלשכות הגיוס, וכשהצבא תופס אחד כזה בכוונה או לא, אז הוא יושב במעצר. מישהו יודע ומעריך מה עובר על בן תורה אמיתי שנמצא בכלא שש עם חמישים איש בחדר? שבתות, טלוויזיות, השם ירחם מה הולך שם. מה זה עושה לנפש של בחור כזה? מה זה יעשה לו כשהוא יצא משם?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות