סופת ברד שפגעה בתחילת החודש בחלק משטחי אחסון הרכב החדש הנרחבים בנמל אילת, גרמה נזקים קלים לאלפי מכוניות יפניות וקוריאניות חדשות ולנזק מצטבר של מיליונים.
מי שנוסע מדרומה של העיר אילת יכול לראות את לפי המכוניות שחונות שם ממתינות, מרבית המכוניות של יצרניות מהמזרח, מגיעות כיום לארץ ממפעלים שהוקמו באירופה ומיובאות דרך נמלי אשדוד וחיפה. למרות זאת, נמל אילת ממשיך להיות שער מרכזי לייבוא רכב חדש מיפן, דרום-קוריאה ותאילנד.
הסופה שפקדה לפני כשבועיים את אילת והביאה להצפות ולסגירת שדה התעופה המקומי לאחר שמסלול הנחיתה הוצף, הביאה על פי הדיווח ב-ynet, גם לפגיעות ברד באלפי מכוניות שאוחסנו באותה עת בנמל. למרבה המזל, למחרת הסופה נכנסה לנמל אוניה שעל סיפונה אלפי מכוניות חדשות שלא נפגעו. הסופה גם לא פגעה בכל שטחי הנמל בעוצמה שווה.
בין היצרניות שדגמיהן נפגעו מפגעי מזג האוויר: קיה (פורטה וריו), טויוטה (ראב4 ופריוס, לנד-קרוזר והיילקס) והונדה ג'אז. עוד נפגעו מאות רבות מדגמי מאזדה, כמות קטנה יותר של רכבי סובארו ומספר קטן של דגמי X-טרייל מתוצרת ניסאן.
בנמל מאוחסנות דרך קבע יותר מ-10,000 מכוניות, ורוב המכוניות שנפגעו סבלו מפגיעות בשווי של מאות שקלים בלבד. עם זאת, היו גם מכוניות שלפי הערכות השמאים ניזוקו עד 3% מערכן ותיקונן יהיה משמעותי יותר.
תקנות משרד התחבורה מתירות ליבואנים לתקן ולמסור כלי רכב ללקוחות מבלי להודיע להם על הפגיעה, כל עוד הנזק לא עולה על אחוז וחצי משווי הרכב, וכל עוד אין פגיעה בגג ובמכסה המנוע או אם נקבעה ירידת ערך כתוצאה מהבדיקה. חלק מהמכוניות שנפגעו טרם הוזמנו, אולם לגבי אלה שכן, הקפידו חלק מהיבואנים ליצור קשר עם המזמינים, לעדכנם לגבי הפגיעה ולהציע להם פיצוי, או המתנה לרכב מהמשלוחים הבאים. מכוניות עם נזקים קלים נמכרות בדרך כלל בידי היבואנים לחברות ליסינג והשכרה, או לסוחרי רכב.
בגלל מספרן הגדול של המכוניות שנפגעו, הגיעו לארץ נציגי חברה אירופית שמתמחה בתיקון מכוניות שנפגעו מברד כדי להציע את שירותיהם.
מי שצפויות לשלם חלק מהנזק הן חברות הביטוח שמבטחות את הרכבים בזמן הובלתם ואחסנתם. החברה הגדולה בתחום היא כלל ביטוח, ממנה נמסר אתמול: "תביעות המבוטחים התקבלו בחברה ואנו מטפלים בהן במסירות וכמקובל באירועים אלו". על פי הערכות של גורמים בענף, הנזק לכלל חברות הביטוח מהאירוע המדובר יעמוד על מיליוני שקלים בודדים.