"הדרך הכי חכמה - להיעדר מההצבעה"

הערב (רביעי) מתקיים דיון בוועדת הכספים לגבי תקציב עיריית ירושלים לשנת 2017, כאשר שאלת היסוד הינה מה תהיה עמדת הנציגים החרדים. ההערכה: הנציגים ייעדרו מההצבעה כמחאה (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ניר ברקת (צילום: Miriam Alster/FLASh90)

הקרב על השבת. הערב (רביעי) מתקיים דיון בוועדת הכספים לגבי תקציב עיריית ירושלים לשנת 2017, כאשר שאלת היסוד הינה מה תהיה עמדת הנציגים החרדים.

לאחר פרסום המסמך אמש של וועדת הסטטוס שע"י מנכ"ל העירייה אמנון מרחב ועו"ד יצחק מירון עם תום ישיבת ראשי המפלגות החרדיות שנועדו בסוגיה עם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת היה נדמה כי היום יצביעו כל חברי המועצה החרדים בעד התקציב זאת ללא סעיף ההסתייגות המתנה זאת באי תמיכה בחילולי שבת אלא שבמהלך היום נוצרו עימותים שונים על הניסוח ועל דרך הפעולה ועל כן מסתמן כי עד אשר יפורסם דוח הביניים של וועדת הסטטוס (מרחב ומירון) יימנעו הנציגים החרדים בהצבעה הערב ואף ייעדרו ממנה.

לדברי גורמים בסיעות החרדיות מדובר במהלך של מחאה שיבהיר לראש העיר כי כוונתם רצינית וכי באם לא יושג פתרון שיניח את דעתם עד להצבעה במועצת העיר בשבוע הבא הרי שהם עלולים לממש את האיום ולהתנגד (בשבוע הבא).
לדברי אחד הנציגים: "אנחנו מבינים כי הערב אין לנו רוב להפיל את התקציב ולכן הדרך החכמה ביותר הינה להיעדר מההצבעה".

לדבריו, "חברי וועדת הרבנים של דגל התורה ובהם הגאון רבי ברוך סולוביציק הנחשב לגורם דומיננטי כמו גם הח"כים החרדים מבקשים לראות קודם את דוח הביניים שיפורסם בקרוב ובנוסף להיפגש עם עו״ד מירון על מנת להבין את המצב לאשורו ולקבל החלטה בנידון. לכן כעת נוקטים בגישת שב ואל תעשה כשבפועל משוגר רמז עבה לגבי ההצבעה בשבוע הבא".

מנגד, בסביבת ראש העיר מתארים זאת דווקא כניצחון. לדבריהם, "העובדה שהתקציב יעבור הערב הינה הישג ועד שבוע הבא כבר יפורסם דוח הביניים שיבהיר לכולם כי כפי שנכתב במסמך אמש הרי שאין שינוי לרעה בשנים האחרונות המצב חילולי השבת בירושלים ולכן יש לתמוך בתקציב. לטענתם ההיעדרות הינה בהסכמה עם ראש העיר ומדובר בהצלחה מבחינתם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות