קרב רב

בגלל הבחירות לרבנות: רבנים נגד ראש העיר לוד יאיר רביבו

בשבוע הבא יקבע ההרכב שיבחר את רב העיר החדש בלוד, והאירוע שאמור להיות חגיגי ותורני, הופך - כפי שהתרגלנו בשנים האחרונות - למאבק פוליטי ורווי האשמות בין הרבנים לראש העיר (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
יאיר רביבו (צילום: פלאש 90)

בשבוע הבא יקבע ההרכב שיבחר את רב העיר החדש בלוד. האירוע שאמור להיות חגיגי ותורני, הופך - כפי שהתרגלנו בשנים האחרונות - למאבק פוליטי ורווי האשמות מצד רבנים בכירים בעיר.

גורמים בקרב רבני העיר הביעו ביקורת על החלטתו של ראש העיר יאיר רביבו לקדם מינויו של רב ראשי חדש לעיר, לדבריהם ללא כל התייעצות מוקדמת איתם.

אחד הרבנים בעיר התבטא ואמר: "תפקיד רב ראשי מצריך ידע נרחב והיכרות מעמיקה עם צורכי הדת בעיר ואין כמו רבני השכונות הבקיאים בצרכים הללו כדי לחוות דעה מקצועית בעניי. היעלה על הדעת שבכל תחום אחר היה פוליטיקאי מקדם מינויים ללא התייעצות וללא קבלת חוות דעתם של אנשי מקצוע המבינים בתחום?".

על התפקיד הנחשק מתמודדים הרב יצחק מוזגרשוילי והרב שמעון ביטון. לדברי גורמים בעיר: "ראש העיר רביבו פועל במרץ למינויו של הרב ביטון תוך הפעלת לחץ אינטנסיבי על חברים במועצת העיר לתמוך במועמדותו". לדבריהם: "ההתערבות הפוליטית בתחום שיש לו השפעה עצומה על העתיד הרוחני של לוד מעוררת תרעומת בקרב הרבנים".

הביקורת כלפי ראש העיר נמצאת במקומות נוספים בעיר, לדברי הרבנים שאינם מרוצים בהתנהלותו: "ראש העיר מתערב בנושא שאין לו הבנה בו. הוא מנסה בכוחנות פוליטית להשפיע על זהות הרב הראשי הבא במקום לאפשר למינוי להתנהל בהליך דמוקרטי רגיל תוך התייעצות עם רבני השכונות".

נציין כי בש"ס ובמשרד הדתות מכירים את הנושא, אך מסרו כי טרם הביעו דעה בנושא.

מעיריית לוד נמסר בתגובה: "בחירות לתפקיד רב עיר הינן, מטיבן, בחירות טעונות. הבחירות האחרונות לרבנות נערכו לפני למעלה מ- 40 שנה. לפני כשנה בחרה מועצת העיר פה אחד, את 12 נציגי הסיעות השונות במועצה לגוף הבוחר המונה בלוד 24 נציגים. 12 נציגים נוספים נבחרו, בהתאם לתקנות, על ידי בתי הכנסת, שר הדתות וראש העיר".

"למרבה ההפתעה, בימים האחרונים, אחרי שכבר הוקם כדין הגוף הבוחר לבחירת הרב, וימים ספורים לפני קביעת תאריך הבחירות, החלו מופעלים לחצים גדולים משיקולים זרים ע"י חלק מהמפלגות הגדולות בכנסת על נציגיהם במועצת העיר, להחליף נציגים בגוף הבוחר, וזאת כאמור בניגוד להסכמים הקואליציוניים שנחתמו עם ראש העיר".

"ככל שרוצים לקיים תהליך נקי, מן הראוי להשאיר את הבחירה בידי הגוף הבוחר הקיים. אפשרי בהחלט שכל מועמד יבוא וינסה לשכנע את 24 הנציגים ואלו יבחרו על פי צו מצפונם ולא בשל לחץ כזה או אחר".

"יובהר, כי ראש העיר אינו חבר בגוף הבוחר, אלא חבר ועדת הבחירות שבו החוק קובע שבהרכב הוועדה יהיה ראש עיר או מי מטעמו, וכי לכל אורך הדרך נמנע מלהתבטא פומבית בעד רב כזה או אחר. ועם זאת המדובר בתהליך פוליטי, וברור שראש העיר תומך במועמד מסויים, וזה לגיטימי שכך יהיה. הציבור מצפה שמנהיגיו ישפיעו על החלטות מסוג זה, ובטח לא גורמים פוליטיים מחוץ לעיר".

"זהו בהחלט מבחן למנהיגותו של ראש העיר אשר נבחר לאחר שנים ארוכות של ועדות קרואות, כדי להשפיע על תהליכים ובחירת רב ראשי זהו, כאמור, אחד התהליכים החשובים. השיקול המנחה את ראש העיר הוא רק טובת הציבור, כדי שייבחר רב ראוי ומתאים, שיקדם בע"ה שירותי דת מיטביים לתושבי העיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות