המניע: נקמה

נלכד המאיים הסדרתי נגד מוסדות יהודים בארה"ב

הבולשת האמריקאית לכדה ביום שישי את חואן תומפסון, עיתונאי שמאלני מפוטר, שעל פי הערכת החוקרים ביצע את האיומים בשל רצונו להכפיש ולנקום בבת זוגו לשעבר (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
חואן תומפסון (צילום: מתוך טוויטר)

לאחר תקופה ארוכה של חרדה במוסדות יהודיים בארה"ב בעקבות איומים טלפוניים נלכד ונעצר ביום שישי, חואן תומפסון, עיתונאי לשעבר ממיזורי שפוטר מעבודתו לאחר שהמציא כתבות, בחשד כי הוא עומד מאחורי לפחות שמונה מתוך עשרות התקריות.

החוקרים מעריכים כי מטרתו של תומפסון (31) הייתה להכפיש את בת זוגו לשעבר ולסבך אותה עם המשטרה.

רשויות החוק בארה"ב חוקרות עדיין 122 איומי פצצה שהגיעו ל-100 בתי ספר ומרכזים יהודיים ברחבי ארה"ב מאז ינואר. הם מעריכים כי תומפסון אחראי ל־8 מהם לפחות. הוא גם נחקר בחשד לפגיעה במצבות היהודיות בבית-הקברות בסנט-לואיס, עיר מגוריו, לפני שבועיים. הוא טרם הגיב להאשמות נגדו.

האיום הראשון של תומפסון התקבל במוזיאון לתולדות ישראל בניו-יורק בינואר. הוא המציא כתובת אימייל פיקטיבית תחת שמה של בת זוגו לשעבר כדי להפליל אותה בפרשה. חוקרים טוענים כי למעשה רקם מסכת שלמה של הונאה כדי לפגוע בה.

לאחר האיומים אף צייץ בטוויטר כי הוא "מחפש עורך דין" כיוון שבת זוגו לשעבר היא אנטישמית שמנסה להכפיש אותו. במקרה אחר הוא התקשר לבית ספר יהודי במישיגן וטען כי הטמין שתי פצצות שם כדי לגרום ל"טבח ניוטון היהודי" - התייחסות לטבח הילדים בבית הספר שהתקיים בקונטיקט ב-2012.

לטענת החוקרים, תומפסון הטריד את בת זוגו לשעבר במשך קרוב לשנה בצורות שונות ושיגר אימיילים ופקסים אנונימיים למעסיקיה בטענה שהיא אנטישמית.

תומפסון פוטר בשנה שעברה מעבודתו באתר האינטרנט המזוהה עם השמאל The Intercept לאחר שהתברר כי המציא מקורות וציטוטים רבים. תומפסון היה תומך נלהב של ברני סנדרס בבחירות במפלגה הדמוקרטית ותמך לאחר מכן עם בקלינטון.

באף-בי-איי הדגישו כי תומפסון חשוד רק בחלק קטן מהאיומים וטענו כי הם ממשיכים לחקור כיוונים וחשודים נוספים.

בליגה נגד השמצה בירכו הבוקר את ה-FBI ואת משרד התובע הראשי על מעצרו של תומפסון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות