הבקשה התקבלה

נדחתה כניסתו של אלאור אזריה לכלא

בקשתו של אזריה להמתין עם ביצוע עונשו עד להחלטה בנושא הערעור אותו יגיש התקבלה היום בבית הדין הצבאי לערעורים בקריה. עורך דינו שפטל יגיש ערעור ביום א' (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

בית הדין הצבאי לערעורים בקריה הכריע אחר הצהריים (חמישי) כי יידחה ביצוע עונשו של החייל אלאור אזריה שנידון לשנה וחצי מאסר בגין הריגת המחבל הפצוע בחברון לפני כשנה.

השופטת תת-אלוף אורלי מרקמן אמרה: "ההגנה מבקשת לעכב את הביצוע עד להכרעה בערעור. התביעה אינה מתנגדת לכך. לפיכך ובהתאם למבחנים המקובלים בפסיקה, יידחה מועד ביצוע עונש המאסר בפועל עד להכרעת הערעור".

"בהתאם לעמדתם המשותפת של הצדדים, ימשיך המבקש לשהות במעצר פתוח ביחידה בה שהה עד עתה באותם התנאים עד להכרעה בערעור", הכריעה השופטת. מוקדם יותר אמרה בדיון כי "מאז 1 באפריל הוא שוהה במעצר פתוח. הוא הוכיח שהוא לא מהווה סיכון לציבור ואין חשש להמלטות מאימת הדין".

עו"ד יורם שפטל המייצג את אזריה לבדו לאחר התפטרות שאר עורכי הדין, התחייב להגיש בקשת ערעור מסודרת ומלאה כבר ביום ראשון הקרוב. נשיא בית הדין הצבאי לערעורים יקבע דיון לערעור בהקדם האפשרי.

אזריה אמור היה להתחיל בריצוי העונש ביום ראשון בבוקר בכלא 6 בעתלית, וההגנה ביקשה לעכב אותו עד ההחלטה בערעור על גזר הדין שהגיש אתמול סנגורו הרשמי החדש של החייל, עו"ד יורם שפטל. בתחילת הדיון אמר עו"ד שפטל כי התנגדות התביעה לדחיית העונש "מופרכת", והוסיף: "הוראות פרקליט המדינה הן לא לערער על דחייה, ועד שנה וחצי להשאיר לשיקול דעת בית משפט. לא יכול להיות שבצבא תהיה פסיקה שונה לחלוטין מהפסיקה המושרשת כבר שני עשורים על כבוד האדם וחירותו שנהוגה בבתי המשפט האזרחיים".

בשלב מסוים, אחרי ששפטל גלש מהנושא ועבר למתוח ביקורת על התגובות המיידיות של הרמטכ"ל ושר הביטחון לאירוע בחברון, קטעה השופטת מרקמן, המשנה לנשיא בית הדין הצבאי לערעורים, את עו"ד שפטל ואמרה לו: "אדוני, זה לא מתאים".

"אזריה מסתובב בבסיס צבאי וכולם יודעים במה הוא הורשע. תשעה מתוך 10 חיילים רוצים שהוא ישתחרר", הוסיף עו"ד שפטל. "יש פער עצום בין הכרעת הדין לבין מה שמיליון יהודים במדינת ישראל חושבים".

מנגד הציג התובע סא"ל נדב ויסמן הציג מקרה מבית משפט העליון, שבו נקבע כי למעט בנסיבות מיוחדות היוצאות מגדר הרגיל - על אדם שנגזר עליו עונש מאסר לרצות אותו באופן מיידי. "הנאשם הורשע בעבירת הריגה, ביצע הרג במכוון, הרג על סמך מניע נקמני, הפר את פקודות הצבא, הפר את ערכי הצבא", אמר. אחר כך הסכים סא"ל ויסמן לעיכוב הביצוע והשאיר להחלטת בית הדין להכריע אם אזריה ישהה במעצר פתוח.

אתמול נודע שעו"ד שפטל נותר עורך הדין היחיד בצוות ההגנה של אזריה. במסיבת עיתונאים שקיים אתמול עם הוריו של החייל הוא תקף את הפרקליט הצבאי הראשי, תא"ל שרון אפק, וטען כי הוא "סחט באיומים" את הסנגורים שפרשו, עורכי הדין אייל בסרגליק, אילן כץ וכרמית שחיבר.

האב צ'רלי אזריה התייחס לעורכי הדין שעזבו את הייצוג בתיק: "הם ביקשו לא להיות מעורבים בערעור. נאמר לי שאם נערער - גם צה"ל יערער. מנסים להפחיד את המשפחה אבל המאבק שלי ממשיך כי זה מאבק של כל הורה והורה. לא אוותר".

עורכי הדין בסרגליק, כץ ושחיבר הגיבו לטענות: "המלצתנו לאלאור ולמשפחתו שלא לערער לא נבעה מ'סחיטה באיומים' של הפצ"ר אלא מהערכה פרקטית של סיכויים מול סיכונים. לנגד עינינו עמדה רק טובתו של אלאור אזריה". בפרקליטות הצבאית עדיין שומרים את הקלפים צמוד לחזה וטרם החליטו אם לערער בעצמם על העונש המקל (כמחצית מתקופת המאסר שדרשה התביעה).

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות