מחירי הצמיגים צפויים לעלות בחודש הקרוב בשיעור של בין-15% ל-20% ובעוד חודשיים מחירם עשוי לעלות עוד. את הבשורה הלא כל כך נעימה, הודיעו השבוע כמה מיבואני הצמיגים למפיצים שלהם ברחבי הארץ,
מי שכבר הודיעו על העלאת המחירים הם, קוגול – יבואנית צמיגי מישלן, אוטולוקס – יבואנית טויו והנקוק, וצמיגי נעמן – יבואנית קומהו.
בתחילת החודש הלועזי עלו בחמישה אחוז בלבד המחירים בראלי אביזרי תנועה ובדקה צמיגים – יבואניות דאנלופ, נקסן, יוקוהומה והארו הסיניים.
הסיבה לעליית המחירים, היא ההתיקרות העולמית במחירי חומרי הגלם, לטענת היצרנים, מחיר הגומי הטבעי עלה בתוך שנה ב-156% ומחירי הגומי הסינתטי ב־91%. גומי הוא אחד המרכיבים העיקריים בייצור הצמיגים.
בנוסף אחת מיצרניות הגומי הגדולות בעולם שמפעלה בתאילנד, סבלה בשנה האחרונה מהצפות במפעל, והייתה גם צריכה לשלם לחקאלים שכר גבוה יותר בהוראת הממשלה המקומית, כמו כן עליית מחירי הנפט בעולם הגדילה אף היא את מחירי הצמיגים, היצרנים טוענים כי חלה התייקרות של ממש גם בעלויות ההובלה והשינוע של הסחורות.
העלייה במחירי הצמיגים דווקא מפתיעה, שכן בשנתיים האחרונות נהנו הצרכנים מירידה מתמדת במחירי הצמיגים, הורדה משמעותית נרשמה אצל יבואנית צמיגי מישלן וגם של צמיגי מותגי הביניים, דבר שצימצם את פערי העלויות מול המותגים הזולים ביותר מהמזרח, והאיכותיים פחות.
את העלות ירגישו הישראלים היטב בכיס, שכן על פי נתחי השוק נראה שבשנתיים האחרונות בחרו הישראלים יותר ויותר לרכוש ג'יפונים שהצמיגים שלהם עבים יותר, ויקרים בכחמישים אחוזים מצמיגים של מכונית משפחתית רגילה. כך, למשל, צמיג איכותי לרכב מסוג סקודה ייטי או קיה ספורטאז', עולה לפני העלאת המחירים הקרובה בין 400 ל־800 שקל. לעומתו, צמיג איכותי לטויוטה קורולה שהייתה להיט המכירות ב־2015, עולה בין 300 ל־500 שקל.