לאחרונה הוגשו כמה בקשות לתביעה ייצוגית נגד חברת אל על, האחרונה שבהן ביממה האחרונה, והכל בשל שיבושי הטיסות בחברה עקב הסכסוך המתמשך עם הטייסים - כלפיהם נטען שהאריכו במכוון את משך הטיסה כדי לזכות בתגמול נוסף.
לפי התביעה שהפיצוי שהיא דורשת מוערך ב-50 מיליון ש"ח, גם ציבור הטסים, לא רק בעלי החברה, ניזוקו ולכן הם זכאים לפיצוי. כזכור, טענות הנהלת אל על נגד טייסיה היו בין השאר על 'מריחה' מכוונת של משך הטיסה כדי להגדיל את שכרם.
"הדבר משול לנהג מונית אשר יסיע תייר שיזדמן למוניתו מחולון לבת ים דרך רמת השרון", נטען בתביעה. "אף צרכן סביר לא יכול להעלות על דעתו כי בשל מניעים אישיים של הטייסים ייגזל זמנו היקר והטיסה תתעכב זמן ממושך. מדובר בעריצות של ממש ובזלזול בוטה בזמן היקר של ציבור הצרכנים".
בבקשה נטען עוד לפי הפרסום ב'גלובס', כי אם היה מדובר בהתנהלות חוקית, אל על היתה מחויבת לדווח עליה לנוסעים כדי שיוכלו להחליט אם להסכים לנסיעה בנסיבות שכאלו או להעדיף לטוס בחברה אחרת: "במשך שנים ארוכות ידעה אל על כי טייסיה מאריכים את דרכם סתם כך מתוך רצון להעלות את שכרם, ובכל הנוגע לצרכניה - היא כלל לא חושבת שעליה לטרוח ולספר להם על ענין 'קטן' זה".
"למותר לציין כי היא לא מתכוונת לפצותם על כך. היא פשוט מנסה להסתיר זאת כל השנים, מתוך הנחה שהצרכן יבלע כל צפרדע שמאכילים אותו", נאמר בכתב התביעה.