איום, אך לא משבר

המועצת החסידית: "לא נוכל להשלים עם חילולי השבת"

המועצת החסידית התכנסה אמש ודנה בנושא חילולי השבת ועצמאות החינוך החרדי והבהירה כי "אי אפשר יהיה להשלים עם פגיעה כה קשה" בשבת. ומה הגבולות שהציבור למוסודת החינוך? (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
המועצת החסידית. ארכיון (צילום ארכיון: אלי סגל)

גדולי האדמו"רים, חברי מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' - למעט האדמור מבעלא - התכנסו אמש (שלישי) לדון בענייני השעה - חילולי השבת ועצמאות החינוך החרדי.

במרכז הישיבה עלה על הפרק נושא חילולי השבת ההולכים ומתרבים ברחבי הארץ, ובעיקר העבודות שנעשו בשבתות האחרונות על ידי משרד התחבורה ורכבת ישראל.

חברי המועצת הביעו את דעתם הנחרצת כי יש לתבוע ללא פשרות את שמירת הסטטוס- קוו כפי שהיה כל השנים ולעמוד כחומה בצורה לבל ירמסו את כבודה של השבת. כמו כן חיזקו ואימצו את חברי הכנסת וכל העסקנים הפועלים למנוע את חילולי השבת בכל המישורים.

לאחר מכן דנו נושא עצמאות החינוך החרדי, כאשר האדמו"רים חברי המועצת חזרו על דעתם משכבר כי המחוז החרדי צריך להיות עצמאי לחלוטין וללא השפעה חיצונית על תכני הלימוד וקבלת התלמידים, והכל חייב להיות בכפיפה לדעת גדולי התורה בכל תחום, והם הסמכות העליונה היחידה שעל פיהם ישק דבר, ואין לקבל שום התערבות זרה ופסולה בכל אופן שיהיה.

לסיום דנו שוב בסכנת הרפורמים העושים לאחרונה כל מאמץ בכדי לנעוץ יתד ופינה בארץ ישראל ולקבל גיבוי מהשלטונות למעשיהם הנבזים. הובהר חד משמעית שהיהדות הנאמנה תילחם בכל הדרכים העומדים לרשותה נגד מזימותיהם, ונגד אלו שנותנים להם גיבוי או הכרה מכל סוג שהוא.

כמו כן דנו האדמו"רים במצוקת הדיור החמורה בציבור החרדי עד כי באו מים עד נפש, והצורך הדחוף למצוא פיתרון הולם בהקדם.

בפני חברי המועצת הופיעו חברי הכנסת של אגודת ישראל ומסרו דו"ח על הפעולות שנעשו ונעשות כל העת בנושאים העקרוניים הללו.

בעניין חילולי השבת הופיע בפני האדמו"רים הרב יצחק גולדקנופף ומסר דו"ח על מצב חילולי השבת בארץ.

כמו כן הופיע יו"ר ועד הישיבות הרה"ג ר' חיים אהרן קאופמן, ומסר דו"ח על ההתנהלות מול רשויות הביטחון בעניין מעמד בני הישיבות.

לסיום פורסמו החלטות המועצת במרכזם החובה למנוע את חילולי השבת תוך קריאה גם לציבור שומרי התורה להוסיף ולהתחזק בשמירת השבת וכן פרסמו קריאה נוקבת למחנכים ולהורים לשמור על עצמאות החינוך החרדי ושלא לאפשר חלילה התערבות זרה בתכנים וכדומה לצד קריאה להקפיד שהמרצים יהיו אף הם כאלו שהתחנכו במוסדות ראויים.

האדמור הוסיפו וקבעו מספר גדרים כדי לשמור על עצמאות החינוך:

א. לא יערכו בכלל מוסדות החינוך החרדיים שינויים כל שהן בתכני ובסדרי הלימוד, ממה שהיה נהוג מקדמת דנא.

ב. לא יכניסו בכל מסגרת הלימודים של 'בית יעקב' מקצועות או לימודים שאינם מאושרים על ידי ועדת הרבנים לענייני חינוך שהוסמכה לכך .

ג. מנהלי 'בית יעקב' יקפידו שצוותי ההוראה והחינוך יהיו אך ורק אלה המתאימים להוראות ודרישות המנהיגים הרוחניים של המוסדות וללא מעורבות כל שהיא של גורם חיצוני מטעם הרשויות במינוי הצוותות.

ד. יש להקפיד שהמרצים לצוותי ההוראה והחינוך, ולתלמידות - בכל הזדמנות שהיא - יהיו רק אלה המחנכים ילדיהם במוסדות החרדיים ושהם בעצמם ראויים לשמש כמחנכים במוסדות החרדיים.

ה. מנהלי מוסדות החינוך יקפידו שתלמידי המוסדות ומשפחותיהם יתאימו לקו החינוכי של המוסדות ולתקנון שנקבע על ידי המנהיגים הרוחניים של המוסדות. ולא יקבלו הנחיות בנושא זה משום גורם חיצוני מטעם הרשויות הסותרות לקו החינוכי ו/או תקנון המוסדות.

ו. עובדי ההוראה והחינוך לא יקבלו שום הנחיה בכל הנוגע לתכני וסדרי הלימוד מגורמים חיצוניים שאינם כפופים למנהיגים הרוחניים של המוסד וכל הנוגע לנושאים אלו יקבע אך ורק ע"י הנהלת המוסד בהנחיית מנהיגיו הרוחניים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות