תקרית חמורה

ארה"ב הרגה קרוב ל-80 חיילים סורים, בטעות

מטוסים תקפו מוצב של צבא סוריה לאחר שחשבו בטעות כי זה מוצב של אנשי דאעש, כך ניסו להסביר בארה"ב את התקרית מוקדם יותר בה נהרגו בין 60 ל-80 מלוחמי צבא סוריה (בעולם)

ב. ניסני | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Ofer Zidon/Flash90)

"בטעות" - ארה"ב הרגה עשרות חיילים סורים: הפנטגון הודה הערב (מוצ"ש) כי צבא ארה"ב תקף בטעות מוצב של צבא אסד בדיר א-זור, תקיפה בה נהרגו בין 60 ל-80 חיילים סורים.

צבא ארה"ב הודיע כי כוחות הקואליציה חשבו כי הם תוקפים עמדה של דאעש. "כוחות הקואליציה לא היו תוקפים בכוונה יחידה של הצבא הסורי" אמרו בצבא ארה"ב והבטיחו לחקור את נסיבות התקיפה.

משרד ההגנה הרוסי מסר מוקדם יותר כי "בין 17:00 ל-18:05, שני מטוסים הפגיזו ארבע פעמים מתחם השייך לצבא הסורי שנמצא מסביב למעוזי דאעש. מטוסי הקואליציה נכנסו למרחב האווירי הסורי מכיוון הגבול עם איראן".

עוד נמסר מרוסיה כי "לפי המידע שיש לנו מהפיקוד הסורי בדיר א-זור, כתוצאה מכך נהרגו 62 חיילים סורים וקרוב ל-100 נפצעו. מיד לאחר ההפגזה האווירית עברו כוחות דאעש למצב של מתקפה. כרגע, במקום להצניח באזור סיוע הומניטרי, יש מתקפה נגד טרור שגובה קורבנות".

בצבא סוריה אמרו כי "מדובר התקפה חמורה ובוטה שמפרה את ריבונותה של סוריה וזו הוכחה חותכת לכך שארצות הברית ובעלות בריתה משתפות פעולה עם דאעש". כאמור, בפנטגון הודו מאוחר יותר כי מדובר בתקיפה שבוצעה בטעות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות