יוזמה מעניינת

פליטים מסוריה נשאו לפידים בהכנסת ספר תורה

הכנסת ספר תורה שהתקיימה בברלין בירת גרמניה, נשאה אופי ייחודי - עם השתתפותם הלא מובנת מאליה של... ילדי פליטים שהגיעו למדינה מסוריה המדממת (חדשות, בעולם היהודי)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
כתיבת האותיות בספר התורה (צילום: דוד אוסיפוב)

למרות המתיחות הביטחונית במדינה ועל רקע החשש בקהילה היהודית מעלייה בכוחה של מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה" (AfD) בבחירות שייערכו בברלין בשבוע הבא, כעשרה ילדים של פליטים מסוריה השתתפו בתחילת השבוע בהכנסת ספר תורה שהתקיימה בברלין. הילדים נשאו לפידים במהלך האירוע לצד ילדים מבני הקהילה היהודית המקומית.

רב הקהילה היהודית בברלין, הרב יהודה טייכטל, מי שהזמין את ילדי הפליטים, אמר באירוע כי "לצערנו ישנם אנשים שמנצלים את הפחד וחוסר הוודאות בכדי להפיץ שנאה. זה נגד התורה ונגד הערכים היהודיים. לא מדובר בנושא פוליטי אלא בנושא ערכי ולכן כרב עליי להאיר אותו מנקודת מבט ערכית-יהודית".

הפליטים בתהלוכת ספר התורה

במהלך האירוע פנה הרב טייכטל לילדי הפליטים ולבני משפחותיהם שבאו ללוותם ואמר להם: "גם לי הייתה הזכות להשתתף בסעודת ה'איפטר' השנה, ואני שמח שגם אתם הסכמתם להשתתף בהכנסת ספר התורה. אלוקים זימן אותנו ואתכם לאדמה הזאת. גם אנחנו וגם אתם מאמינים שזו השגחה אלוקית ושכל מה שמגיע מאלוקים הוא לטובה. לכן בואו נעשה הכל, משני הצדדים, בכדי שאנחנו והילדים שלנו נוכל לחיות על האדמה הזאת מתוך שלום וכבוד הדדי".

בהכנסת ספר התורה השתתפו כ-150 מבני הקהילה היהודית המקומית והוא נתרם על ידי אחת המשפחות החברות בקהילה. זהו ספר התורה העשירי שמוכנס למרכז הקהילתי של הגר"י טייכטל. אירוע הכנסת ספר התורה הינו ראשון בסדרה של אירועים המאורגנים על ידי הקהילה לציון 20 שנה לפעילותו הרבנית של הגר"י טייכטל בברלין.

ביום ראשון הבא ייערכו בברלין בחירות מקומיות ולפי הסקרים עתידה מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה" (AfD) לגרוף קולות רבים על רקע האכזבה במדינה ממדיניות הפליטים של הקנצלרית אנגלה מרקל. אחת מאוכלוסיות היעד המרכזיות אליהן פונה המפלגה הקיצונית הינה עולים ממדינות חבר העמים לשעבר, מה שהופך את הקהילה היהודית ליעד אסטרטגי של המפלגה בעקבות חברים רבים בקהילה ממדינות חבר העמים לשעבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות