כוחות חילוץ גדולים פועלים גם הערב (שני) בסיוע של זרקורים, גנרטורים וכלי חפירה, בניסיון לאתר את חמשת הנעדרים באסון קריסת החניון בתל אביב. הקשר שנוצר מוקדם יותר עם חלק מהלכודים, אבד בשעות האחרונות וכעת קיים חשש ממשי לחייהם. כזכור, מוקדם יותר נקבע מותם של שני בני אדם שנפגעו מהקריסה, למעלה מ-20 בני אדם נוספים נפצעו באסון.
שידור ישיר: מנסים לחלץ לכודים (צילום: יוגב אטיאס, ynet)
"אנחנו שמים תאורה כי אנחנו מבינים שזה יימשך עוד כמה שעות" אמר מוקדם יותר אל"מ איציק גיא, ראש מחלקת תכנון בפיקוד העורף. "נמשיך את פעולות החילוץ גם לתוך הלילה. עדיין לא הצלחנו להגיע לכמה לכודים פיזית ואנחנו מקווים שהם בחיים. זה אירוע מורכב והשטח מאוד דינמי וזה יכול לקחת זמן ארוך".
בחיפושים משתתפים מעל 100 חיילים מיחידת החילוץ הארצית של פיקוד העורף, 200 חיילים מחטיבת החילוץ וההדרכה וצוותים של יחידת עוקץ. גם לוחמי אש לוקחים חלק במאמצים להציל את הלכודים.
פליקס לוטן, פאראמדיק מד"א וסגן מנהל מרחב ירושלים (צילום: מד"א)
בתוך כך, בשעות האחרונות עולות טענות כנגד חברת "דניה סיבוס", החברה שהייתה אחראית לבניית החניון. מנהל אשכול הבטיחות בעבודה במשרד העבודה והרווחה, רן כהן, אמר בראיון ברשת ב' כי מבנה החניון קרס בשל כשל תכנוני או מעבודות ביצוע שנעשו בסתירה לתכנון.
עוד הוסיף כהן כי הביקור האחרון של פקחי המשרד באתר הבנייה ברמת החייל היה לפני כשלושה חודשים. כהן האשים את "דניה-סיבוס" שהיא סרבנית עקבית של טיפול בנושאי בטיחות וכי פיטרה מנופאי שהתלונן על ליקויי בטיחות באחד מאתרי הבניה שלה.
המנופאי שפוטר אחמד חמאיסה, שאותר ורואיין היום ב"רדיו ללא הפסקה" אישר את הפרטים וסיפר: "אמרתי למנהל העבודה שאני מסרב לעבוד עד שהמנוף יתוקן. הזהרתי אותו שזה מסוכן ופוטרתי".
במקביל, ברשות הפלסטינית כבר יודעים מי אשם במותם של הפועלים הערבים בחניון - ישראל. הפלסטינים הודיעו כי הם מטילים על ישראל את האחריות למות הפועלים.