שערורייה בבירה

פקחים יהודים של עיריית י-ם חיללו שבת במזרח העיר

פקחים יהודים של עיריית ירושלים חיללו שבת וחילקו התראות על עבירות בנייה במזרח העיר בליווי לוחמי מג"ב. אריה קינג מתריע: "אנו עומדים לפתחו של עידן חילולי השבת במרחב הציבורי" (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
עבודת הפקחים והדו"ח שניתן (צילומים: מתוך הטוויטר של מיכאל שמש)

פקחים יהודים של עיריית ירושלים חיללו את שבת קודש מטעם העירייה כאשר פעלו במזרח ירושלים, כך חשף הבוקר (שני) מיכאל שמש כתב גלי צה"ל.

מתברר, כך לפי הדיווח, שהעירייה בניגוד לכל הסיכומים הקודמים והנהלים שהיו במשך שנים רבות, הפעילה עובדים יהודים בעיצומה של יום השבת.

שמש מפרסם את ההתראה שניתנה נגד עבירות הבנייה בעיצומה של שבת קודש לפני שבועיים כאשר מי שחתום עליה הוא מפקח יהודי.

יתירה מכך, מאחר ומדובר בפעילות במזרח ירושלים הרי שהפקחים נאלצו לעבוד עם אבטחה של לוחמי מג"ב, שנאלצו בעקבותיהם לחלל את השבת.

ההתראה שניתנה (מתוך הטוויטר של מיכאל שמש)

בתוך כך שיגר אמש חבר מועצת עיריית ירושלים אריה קינג מייל נזעם לחברי מועצת העיר הדתיים והחרדים בו הוא מוחה על התגברות חילולי השבת במרחב הציבורי בירושלים ודורש לכנס את פורום ה-16 הכולל את כל חברי המועצה הדתיים לדיון חירום בעניין.

"אבקש ממיכאל הלברשטאם לכנס בדחיפות את פורום ה-16, לדיון בהתדרדרות הפרות הסטטוס קוו במרחב הציבורי ובמבני העירייה", כותב קינג תוך שהוא מצרף את חילולי השבת האחרונים שהפכו את גן העצמאות למוקד חילולי השבת במרחב הציבורי ומתריע כי "אנו עומדים לפתחו של עידן חדש, עידן חילולי השבת במרחב הציבורי".

קינג מציין כי "מחללי השבת הרחיקו לכת (אולי בסיוע הרוח הגבית שקיבלו מהחלטת בג"ץ שביטלה את הקנסות על בתי העסק מחללי השבת? אולי בגלל "קריצה" שקיבלו ממאן דהוא בעיריית ירושלים?), הם יצאו למרחבים הציבוריים בערבי שבתות ובעיצומו של יום השבת".

הפקחים ולוחמי מג"ב (מתוך הטוויטר של מיכאל שמש)

"לצערי הרב", מוסיף קינג, "הפיקוח העירוני לא נוקף אצבע. מערכת אכיפת החוק העירונית עומדת בדומיה וממתינה להנחיות שלא מגיעות, כאילו שצריך הנחיה מיוחדת לאכוף את החוק".

בעיריית ירושלים סירבו להגיב לנושא.

גורמים בעיריית ירושלים אמרו ל"כיכר השבת" כי "אין כל שינוי במדיניות העירייה לגבי שמירת הסטטוס קו בנושאי דת בירושלים כפי שנהוג בכל השנים.

"לגבי סוגיית הפקחים העירייה תקיים על כך דיון מקצועי תוך מתן דגש להיבטים הבטחוניים ונקבל החלטה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות