הלויית האב

"הבטחת שתראה את אורון כשיחזור - ולא עמדת בזה"

בהלוויה כואבת במיוחד, ליווה היום קהל רב את הרצל, אביו של אורון שאול שגופתו מוחזקת בידי החמאס, ונפטר לפני יומיים ממחלת הסרטן בה לקה - לטענתו - בשל הצער הרב (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
האב - והבן (צילום: מתוך האלבום המשפחתי)

בבית העלמין בפוריה עילית מובא היום (ראשון) למנוחות אביו של החייל אורון שאול הי"ד, שגופתו נפלה בידי חמאס במבצע צוק איתן - הרצל שאול. בין המלווים הרבים, היה גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אביגדור ליברמן והרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט. אבירם, בנו הבכור של הנפטר, ספד לאביו בכאב: "הבטחת שתראה את אורון כשיחזור - ולא עמדת בזה".

ראש הממשלה ספד לו: "יקיריי, זהבה, אבירם, אופק, האחים והאחיות - כל בני משפחת שאול. מכובדי הנשיא, שר הביטחון, שר האוצר ושר הפנים, רמטכ"ל צה"ל, לאה גולדין ומשפחות חיילנו שלחמו במבצע צוק איתן, אנשי הרשויות. זהבה, אינכם לבד. העם כולו דומע עמכם ומחבק אתכם באהבה. באתי להיות לצדכם ברגע כואב זה שבו כוס היגון עולה על גדותיה. באתי לכאן כדי לחלוק את הכבוד הראוי לאדם אציל נפש, יקירנו הרצל ז"ל שנאבק בייסוריו הרבים בגבורה עד נשימתו האחרונה".

"באתי לכאן להביט בעיניכם ולומר כי המחויבות שלי, של הממשלה, של צה"ל, של כל המדינה להחזיר את אורון ואת הדר גולדין הביתה", הוסיף ראש הממשלה. "המשימה הזו קיימת ופועמת. היא עומדת בראש מעייננו ואיני מרפה ממנה. אני יודע מה עובר עליכם בתקופה הנוראה הזו, שהחלה בקרב בסג'עייה, שבו לחמו בנכם וחבריו, נגד מבקשי רעתנו. לאבל הכבד הצטרפה הכמיהה הנואשת להביא את הבן לקבר ישראל".

הרמטכ"ל, גדי איזנקוט, התחייב אף הוא בהספדו לעשות כל שביכולתו להשיב את אורון מעזה. "בשם צה"ל כולו אני מתחייב למה שהתחייבתי בפני הרצל עצמו - צה"ל רואה חובה מוסרית עליונה, להביא את אורון והדר לקבר ישראל. אני מתחייב כי צה"ל ימשיך לתמוך בכם ולקיים את הצוואה של הרצל", אמר. "לפני שבוע וחצי ביקרתי את הרצל אחרי טיפול רפואי לא פשוט, אך למרות הקושי הוא המשיך לחייך".

בכירי המדינה בהלוייה (צילום: אביהו שפירא, ynet)

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ספד: "הרצל יקירי הלב נשבר. לפני חודש ימים נפגשנו בפעם האחרונה בבית הנשיא. היית חולה מאוד וחף מאשליות. אתה ורעייתך הבטתם בתמונה של אורון ז"ל התלויה במשרדי. התקשית לדבר אבל עיניך שידרו את בקשתך, תחינתך, שאנחנו עושים הכול כדי להחזיר את אורון הביתה. ביקשת בלי קול. אני מצטער הרצל שלא הצלחנו להחזיר את אורון הביתה עוד בחייך. מעל קברך אני מתחייב כי נעמוד במה שהבטחנו לך - הממשלה וצה"ל בראשות הרמטכ"ל - להשיב את אורון הביתה. לכאן, לרגבים האלה, כל כך קרוב לבית, לצדך".

"איזה אבא היית", אמר ריבלין. "סלע איתן למען משפחתך. אמרת שלא עשית מספיק למען אורון. אוי, עשית הכול. ראיתי בעיניך את הצער אבל גם את האמונה והתקווה. מדינה שלמה התפללה להחלמתך. כל כך פחדנו וחששנו מהרגע הזה, והנה הוא בא מוקדם מדי. השארת אחריך צוואה לכולנו. לא נשכח לא שכחנו ואנחנו לא שוכחים".

הרצל שאול, נפטר ביום שישי בבית החולים תל השומר ממחלת הסרטן. שאול ניהל בחודשים האחרונים לחייו מחאה ציבורית ומאבק קשה להשבת גופת בנו, שנפל במבצע "צוק איתן", המוחזקת בידי חמאס בעזה. הוא חלה בסרטן המעי הדק כשנה לאחר שבנו לא חזר מהקרב. הוא טען כי לקה במחלה בשל הסבל שעבר מאז נפילתו של אורון וההמתנה להחזרתו מידי חמאס. הוא טופל בבית החולים פוריה בטבריה, וכשמצבו הידרדר גם בבית החולים שיבא בתל השומר. בשבועות האחרונים קרא להגביר את המאמצים להחזרת בנו, לפני מותו.

כזכור, סמ"ר אורון שאול, נהרג בתקרית הנגמ"ש בסג'עייה ב-20 ביולי 2014. שישה לוחמי גולני נהרגו בתקרית הקשה, אורון הוכרז נעדר. חמאס הודיע שהחייל ברשותו, אך שלטונות צה"ל קבעו כי אורון אינו בין החיים והכריזו עליו כעבור כמה ימים כחלל שמקום קבורתו לא נודע, ומשפחתו אף ישבה עליו שבעה לאחר שקיבלה בלב כבד את קביעת צה"ל.

בהכנת הכתבה השתתף בעריש פילמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות