130 קמ"ש רוחות

סופת ההוריקן "הרמין" היכתה בפלורידה

סופת ההוריקן המשמעותית ביותר בעשור האחרון פגעה הבוקר בחופי פלורידה. מושל המדינה הכריז על מצב חירום והתושבים רוקנו את מדפי החנויות ממזון ובקבוקי מים (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(נאס"א)

הסופה החזקה ביותר במדינה זה עשור: הוריקן "הרמין" היכתה הבוקר (ו') בחופי פלורידה במהירות רוח של כ-130 קמ"ש. הסופה הכתה בחוף הצפון-מערבי של פלורידה, לא הרחק מהבירה טלהסי. מושל המדינה, ריק סקוט, הודיע עוד לפני כן על מצב חירום ומסר כי מדובר במצב של "סכנת חיים".

התושבים נערכו לסופה עוד לפני הגעתה, וגם בצפון קרוליינה ובג'ורג'יה הוכרז על מצב חירום. הסופה גרמה בינתיים לשיבושים ברשת החשמל של העיר טלהסי. אתמול אחר הצהריים הסופה הוכרזה רשמית כהוריקן, לאחר שהרוחות התחזקו.

תושבי פלורידה החלו להיערך לסופה, ובחנויות נרשמו חוסרים בבקבוקי מים ובפנסים. באחד האיים שבמפרץ פלורידה עשרות תושבים עברו מחנות לחנות, התקינו תריסים ומיסמרו דיקטים לחלונות הראווה כדי להגן על המבנים מפני הסערה והחפצים שיתעופפו כתוצאה ממנה.

מושל פלורידה, ריק סקוט, הכריז על מצב חירום והזהיר מפני הסכנות הצפויות, בהן הצפות, נפילת עצים, רוחות חזקות וקריסת רשת החשמל. הוא קרא לתושבים לבדוק שבידיהם מלאי מספיק של מים, אוכל ותרופות ואמר כי במידת הצורך יש להיכנס למקלטים תת-קרקעיים. אתמול כבר בשעות הצהריים הורה סקוט לסגור את משרדי הממשל, לרבות אלה שבבירה טלהסי, המרוחקת 35 קילומטרים מהחוף ושלא ספגה פגיעה ישירה של הוריקן ב-30 השנים האחרונות.

"זה מצב של סכנת חיים. הסיכון פה מאוד גדול. נכון לעכשיו אני רוצה שכולם יהיו בטוחים", אמר סקוט. הוא הוסיף כי 6,000 אנשי המשמר הלאומי כבר ערוכים לפעול ברחבי המדינה, לאחר שהסערה תחלוף.

לאחר שתגיע לפלורידה, הסערה צפויה לשכוך ולהפוך לסופה טרופית שתגיע לג'ורג'יה ולקרוליינה הצפונית והדרומית. משם תמשיך "הרמין" אל החוף המזרחי בצורת גשמים חזקים עם חשש להצפות. המושלים של ג'ורג'יה וצפון קרוליינה כבר הכריזו על מצב חירום.

ההוריקן האחרון שפגע בפלורידה היה הוריקן "ווילמה", ב-24 באוקטובר 2005. ההוריקן גרם למותם של חמישה בני אדם ולנזק מוערך של 23 מיליארד דולרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות