פרשיית הרכבת בשבת

"המשטרה טוענת לפיקוח נפש - לשווא"

במכתב שהעביר אייל פיטוסי נציגם של החרדים בוועדה נטען כי כל העבודות יכולות להעשות ביום חול וכי כשנוח למשטרה נחסמים נתיבים וכבישים ואין בעיה של פיקוח נפש (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: Moshe Shai/FLASH90)

אמש לאחר תום ישיבת הוועדה המשיכו עד השעות הקטנות של הלילה נציגי ש"ס ויהדות התורה במגעים מול לשכת ראש הממשלה ונציגי רכבת ישראל במטרה לבדוק האם אכן בכל 20 המקרים שבהם אמורים היו להיות מבוצעים עבודות הרכבת בשבת הקרובה יש אכן פיקוח נפש.

ל"כיכר השבת" נודע כי בעוד אנשי רכבת ישראל מודים שב-17 מתוך 20 הפרויקטים המדוברים אין אכן פיקוח נפש וניתן לדחותם, הציגו החרדים חוות דעת ממנה עולה כי אין חשש אמיתי של פיקוח נפש באף אחד מ-20 העבודות המדוברות ועל כן יש לדחות את כולם.

מהנדס הרכבות אייל פיטוסי, נציגם של הסיעות החרדיות, שהשתתף במפגש עם ראש לשכת רוה"מ יואב הורביץ, אף שיגר חוות דעת מקצועית עליה עדיין לא השיבו ברכבת ישראל.

ל"כיכר השבת" הגיעה חוות הדעת ממנה עולה כי אין חשש פיקוח נפש בעבודות בסוף השבוע הקרוב.

במכתב שמוען לראש לשכת רוה"מ יואב הורביץ כותב פיטוסי:

"1.לגבי עבודות הנדסה אזרחית לא ניתן להתייחס מקצועית על בסיס החומר המוצג ללא תכניות הנדסיות וביצוע סיור בשטח. וזאת על מנת להבין האם לוחות הזמנים שהוצגו תואמות את המצב בשטח

כמו כן, יש צורך לבחון על פי תכניות תפעוליות והנדסיות יחד האם ניתן לבצע עבודות על כל מסילה בנפרד ולהבין את המשמעות התפעולית או שהכרח המציאות מחייב פירוק ועבודה על שני המסילות יחד. דבר שלא התברר עד עתה.

2. לגבי סעיף 1.2.2 כנ״ל.

3. לגבי החלפת הסימנורים בחותרים לאור העובדה כי בכל מקרה הנהלת הרכבת העבירה 17 פעולות מתוכננות למהלך השבוע וכן ליום שישי ומוצ״ש יתכן ויש עניין לבחון לבצע עבודה זו באותה מסגרת זמן כלומר תחילת ביצוע ביום שישי בבוקר עם אור ראשון עד כניסת השבת והשלמת העבודות (אם יהיה צורך) במוצ״ש.

4. לגבי טענת משטרת ישראל כי לנוכח עומסי התנועה בכבישים ראשיים עלול הדבר להביא לסיכון חיי אדם. האם טענה זו יפה כוחה גם למבצע ספטמבר המתוכנן. כאשר נמסר הערב בשיחה עם מנהל אגף בכיר רכבות במשרד התחבורה מר משה אמסלם כי ללא כל קשר לעבודות השבת ואף אם חלילה תהיינה. מתוכננת סגירת מרחב תל אביב כולו למשך 8 ימים מלאים כחלק מהמבצע ובאישור ותאום המשטרה. האם במקרה דנן לא נושאת המשטרה את טענת סיכון חיי אדם לשווא?!", תוהה פיטוסי במכתב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות