כיכר השבת
מהפכה תחבורתית

כך ישונו לחלוטין פני העיר החרדית הגדולה

רחובות מרכזיים רבים בבני ברק - כולל 'רבי עקיבא' - יהפכו בחלקם לנתיבי תחבורה ציבורית בלבד, ובסופו של הליך מורכב ומדורג, תוצא כל התחבורה הציבורית מהעיר. כל הפרטים (חדשות תחבורה)

|
11
| כיכר השבת |
עומס האוטובוסים במרכז בני ברק (צילום: פלאש 90)

היום הוצגה לראשונה במליאת מועצת עיריית בני ברק מסקנת הצוות המשותף לעירייה ולמשרד התחבורה, שתשנה לחלוטין את מפת התחבורה הפנימית בעיר.

ואלו הן עיקרי המתווה המהפכני המדובר:

• הנתיב הימני בצדו הבני-ברקי של רחוב בן גוריון (מודיעין), יהפוך לנת"צ (נתיב תחבורה ציבורית) – שיתחיל מספר קילומטרים קודם לכן, בקטעי הרחוב העוברים בגבעתיים וברמת גן. הכניסות ימינה לאזור התעשייה (רחובות יהושע בן-נון, בית חורון והירקון) יבוטלו.

• רחוב רבי עקיבא בקטע שבין גן ורשא ורחוב חזון איש, יהפוך לנת"צ – וכך גם רחוב חזון איש, בקטע שבין רחוב רבי עקיבא ורחוב ברטנורא.

• 'גן ורשה' יהפוך לתחנת אוטובוס אחת גדולה. כלי הרכב הפרטיים ייאלצו לעקוף אותה מימין ולרדת ברחוב הרב קוטלר, שיהפוך לחד-סטרי.

• רחוב הרב שך יורחב - בקטע שבין הרחובות הרב קוטלר ורבי עקיבא – ויהפוך לדו-סטרי, וממנו ייצאו הרכבים הפרטיים בחזרה לרח' רבי עקיבא. כיוון הנסיעה ברח' רש"י החד-סטרי יתהפך וכך תתאפשר הכניסה לשכונת זכרון מאיר.

• חלופה לשינויים ברחובות הרב קוטלר, הרב שך ורש"י: כלי הרכב הפרטיים ייצאו מאחורי גן ורשה לרחוב ראב"ד החד-סטרי, שכיוון הנסיעה בו יתהפך.

• רחוב חזון איש - בקטע שבין רחוב נחמיה ורחוב עזרא - יהפוך לנת"צ, וכך גם רחוב עזרא בקטע שבין רחוב חזון איש לרחוב דמשק אליעזר. הנסיעה ברכבים פרטיים תותר לתושבי האזור בלבד.

• בסוף רחוב עזרא, תיאסר פניית כלי רכב פרטיים ימינה לרחוב הרב כהנמן.

לדברי העירייה, כל ההצעות שהועלו הן ראשוניות בלבד, כשהמגמה המרכזית היא להוציא את כל התחבורה הציבורית מהעיר, לקשר את התושבים למערכת התחבורה הבינעירונית באמצעות שאטלים פנימיים, ובסופו של הליך להקים מסוף מרכזי בשולי העיר.

הפרויקט, שעלותו המוערכת היא 110 מיליוני שקלים, ימומן בעיקר על ידי משרד התחבורה ויבוצע על ידי חברת 'נתיבי איילון' ויתוכנן על ידי צוות משותף של בעירייה ומשרד התחבורה.

הכתבה עניינה אותך?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
תוכן שאסור לפספס

11 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

9
כל זה הם עושים כדי לעקוף את הדרישה של שר התחבורה שמחייב את בני ברק לבנות שתי תחנות מרכזיות אחת בדרום העיר והשניה בצפון העיר ,ואז כל האוטובוסים יצאו מבני ברק מה שישאר זה קווים פנימיים שינגישו את הציבור לכל פינה בעיר ולתחנה מרכזית ,ומשם כולם יכולו לנסוע לכל מקום מחוץ לעיר ,וכל זה בתקציב מוכן משר התחבו
אריק
8
לא ניתן להפנות מאסה רצינית כל כך של כלי רכב לרחוב הרב שך בצמוד לבית הכנסת איצקוביץ . ישנם המון הולכי רגל במקום והדבר לא יאפשר זרימה של המון מכוניות לאזור צפוף כל כך ובמיוחד לא בפניה חדה מקוטלר לרב שך
אריה
7
אם התחבורה הציבורית תוצא מהעיר, אז בשביל מה להטריף את התושבים ולהפוך את מרכז העיר לנתיב תחבורה ציבורית?! נראה לי מסוג הדברים שבמקום לפעול פשוט עושים מיליון דיונים, שופכים מיליוני שקלים ומחליפים פרה בחמור. הצפיפות בב"ב היא עובדה נתונה ולכן אין פתרון מושלם, ובסוף זה עניין של החלטה מה עדיף, כשהחלופות
את ההגיון
המצב בבני ברק הוא לא פחות מקטסטרופה! בשעות העומס זמן איסוף של אוטובוס שיוצא מבני ברק נע בסביבות 70 דקות!! לעיתים זמן רב יותר מהנסיעה עצמה ליעד של הקו. רעיון התחנה המרכזית הוא לכאורה הכי טוב אלא שבהרגלי השימושים של הציבור החרדי בתח״צ הוא יסרבל את השימוש, הציבור עולה לאוטובוסים עם ילדים ומטען רב, לבקש
אלעזר
תוכן שאסור לפספס

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות