פוטין קורא לכם

עליתם מרוסיה? מוכנים לשלם לכם שתחזרו

משרד החוץ הרוסי פרסם מכרז לגוף שינסה למפות את מצבם הכלכלי של רוסים שעזבו את רוסיה כדי לנסות לפתות אותם לחזור למולדתם באמצעות מענקים כלכליים (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מתגעגעים לרוסיה? (צילום: שאטרסטוק)

רוסיה בבעיה דמוגרפית קשה, הילודה הרוסית בירידה משמעותית ובמשרד החוץ הרוסי פרסמו לאחרונה מכרז לאיתור גוף שיבדוק את מצבם הכלכלי של יוצאי רוסיה בישראל, ארה"ב, גרמניה, ליטא, לטביה, מולדובה וארמניה – ויגבש המלצות לדרכים לשכנע אותם לשוב לרוסיה ו"להציל את המולדת".

מומחים לדמוגרפיה מזהירים כי לפי מצב הילודה ברוסיה תוך כמה עשרות שנים יתרוקנו שטחי ענק במדינה והמדינה תסבול ממחסור בידיים עובדות שיפגע בכלכלה הרוסית.

גובה המכרז הוא 51 מיליון דולר. מטרת הפרויקט - לבדוק מה משפיע על יוצאי רוסיה להגר למדינה אחרת וכיצד ניתן לשכנע אותם לחזור למולדתם. במכרז מתבקשת החברה להכין דו"ח מפורט על מצבם הסוציו-אקונומי ומעמדם של יוצאי רוסיה בחו"ל, לרבות מיליון יוצאי רוסיה שחיים בישראל.

מאז 2006 רוסיה מובילה תכנית ממשלתית לעידוד יורדים לשוב למולדת. בעשור האחרון הצליחה התוכנית שקרויה "בני ארצנו" להחזיר חצי מיליון רוסים שהיגרו ממנה. בשנה שעברה הוחזרו 61 אלף. בין החוזרים גם כמה אלפי רוסים שהיגרו לישראל ושבו למדינה שממנה עלו לארץ.

במסגרת התוכנית לעידוד שיבת יורדים רוסים – ממשלת רוסיה מעניקה ליורדים חוזרים סיוע במציאת עבודה, עזרה במגורים ואפילו מחלקת מענקי הסתגלות: אם עד לאחרונה מענק ההסתגלות עמד על 1,800 דולר, כעת הוא הוכפל ועומד על 3,600 דולר. אלא ש"אליה וקוץ בה" המענקים אינם ניתנים לכל אחד, אלא רק למי שבוחר להתיישב בפריפריה הרוסית באחד מ-47 מחוזות מרוחקים כגון סיביר ובירוביג'אן, חורים נידחים שהחיים בהם הרבה פחות מענגים מהמזג האוויר בישראל או החיים הנוצצים של מוסקבה ושאר הערים הגדולות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות