אבו מאזן סוכן של ה-CIA?

האיראנים שזועמים על כך שאבו מאזן נפגש עם גורם אופוזיציה תקפו את יו"ר הרשות הפלסטינית וטענו כי בידיהם מסמכים המתעדים שהוא שימש כסוכן מודיעין של האמריקאים (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(פלאש90)

חוסיין שייח אל-אסלאם, יועצו של שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, טען כי ממסמכים סודיים שנחשפו בעבר עלה שיו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, היה סוכן של סוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית (CIA) – כך דיווחו כלי תקשורת במדינה.

שייח אל-אסלאם אמר את הדברים בתגובה על מפגש של יו"ר הרשות בפריז עם מרים רג'אבי, יו"ר ארגון האופוזיציה האיראני מוג'אהדין חלק, שמעוניין בהפלת משטר האייתולות.

"עברו של אבו מאזן והגישות שבהן נקט מוכיחות בבירור כי הוא שכיר אמריקני", אמר שייח אל-אסלאם. "מסמכים המתעדים את שיתוף הפעולה שלו עם ארצות הברית התגלו במבנה שבו שכנה בעבר השגרירות האמריקנית בטהראן, והתברר כי הוא היה סוכן של ה-CIA. לכן, פגישתו עם מרים רג'אבי, יו"ר קבוצת הטרור, אינה בלתי-צפויה".

"יש להבהיר עבור העם כי לאבו מאזן היו קשרים סודיים עם קבוצות טרור ועם הישראלים, וכעת היחסים הללו נחשפים", הוסיף היועץ האיראני הבכיר. "אין ספק שאישיותו הכנועה של אבו מאזן, שגרמה לו להיכנע בקלות למערב ולישראל, הובילה אותו לפגישה עם רג'אבי. לכן, התנועה שתומכת בו, והוא עצמו, ינחלו תבוסות גדולות".

"בעקבות אישיותו החלשה והבלתי-יציבה של אבו מאזן, איראן לא צריכה להתייחס לפגישה זו ברצינות", סיכם שייח אל-אסלאם את התקפתו על אבו מאזן.

לא מדובר בתיאוריה שעולה בפעם הראשונה אם כי בהתחשב ברמת תיאוריות הקונספירציה שמפיצים האיראנים גם כנגד ישראל, אבו מאזן יכול להיות רגוע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות