התקנה החדשה שתקל על רוכבי הקטנועים

בקרוב: אם למדם לרכוב על קטנועים אוטומטיים בנפח גדול מ-125 סמ"ק, ישודרג הרישיון שלכם - מה שיאפשר קטנוע חזק יותר שהוא גם בטוח יותר לנסיעה בכבישים בין עירוניים (חדשות תחבורה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Kobi Gideon / FLASH90)

משרד התחבורה החליט לקדם תכנית חדשה שמטרתה לאפשר לימודי רכיבה על קטנועים אוטומטיים בנפח גדול מ-125 סמ"ק, ולקבל רישיון רכיבה מוגבל לכלי דו־גלגלי אוטומטי. הראשונים להרוויח מהשינוי בתקנות הם רוכבים עם רישיון לרכיבה על קטנוע 125 סמ"ק, שברצונם לשדרג לקטנוע חזק יותר.

הקטנוע החזק מאפשר רכיבה בטוחה גם בכבישים בין־עירוניים. עד עתה, נדרשו רוכבים אלה לעשות רישיון המתאים לקטגוריית הרישוי A1, כלים דו-גלגליים בהספק מרבי של עד 47 כ"ס. כדי לעשות כך, הם נדרשו ללמוד רכיבה על אופנוע עם תיבה הדורשת העברת הילוכים באמצעות הרגל ומצמד על הכידון, בנפח 250 עד 500 סמ"ק. רבים נרתעו מהתהליך, שכן אופנועים הם כלים מורכבים יותר לשליטה. מי שלא נרתע, לקח בדרך כלל מספר שיעורים רב אשר הרחיק עוד יותר את השדרוג. יצויין, כי כיום ניתן ללמוד רכיבה על כלי אוטומטי בקטגורייה A-2, קטגוריית הרישוי הבסיסית המיועדת לנפח של 125 סמ"ק.

מנהל אגף הרישוי צפוי לחתום על התקנות בסוף חודש אוגוסט. אך לפי הערכת 'ממון' שמביא את הידיעה, לשוק תידרש כנראה תקופת התארגנות, משום שמרבית המורים לרכיבה אינם מחזיקים בכלים אוטומטיים בנפח של יותר מ־125 סמ"ק.

בעקבות החלטה זו, שניתן יהיה ללמוד רכיבה על קטנוע אוטומטי מבלי להידרש לשליטה באופנוע עם "הילוכים" - מי שיבחר בכך, יקבל רישיון רכיבה עם הגבלה לתיבה אוטומטית בלבד, כאמור, בדומה לנהג שלומד נהיגה במכונית אוטומטית ואינו רשאי לנהוג ברכב עם הילוכים ידניים. בהמשך יתכן שניתן יהיה לקבל רישיון גם לאופנועים חזקים עוד יותר עם תיבה אוטומטית, אם כי אלה עדיין נדירים יחסית ומשווקים בעיקר על-ידי הונדה. ההערכה היא שבעקבות המהלך הזה, צפוי לגדול שוק הקטנועים עם תמסורת אוטומטית בקטגוריית A1 שכיום תופסים כ-40% מהשוק הדו-גלגלי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות