כשמונת אלפים ישראלים מחזיקים בחשבונות בנק בשווייץ

רשות המסים פעלה באופן חשאי וממודר במשך תקופה ארוכה כדי להשיג את רשימת הלקוחות הישראלים של בנק בשווייץ, שעל פי החשד לא דווחו לרשויות, בניגוד לחוק. כעת רשות המסים מגלה: הרשימה בידינו (כלכלה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הבנק השוויצרי (צילום: shutterstock)

בשנה וחצי האחרונות, מאז נחשף בתקשורת העולמית דבר קיומה של רשימת לקוחות של הסניף השוויצרי של בנק HSBC, עמדה רשות המסים הישראלית בקשר עם רשות המס הצרפתית על מנת להשיג את הרשימה הנוגעת ללקוחות הישראלים של הבנק. לאחר מגעים ומאמצים בנושא, התקבל בימים האחרונים מידע הכולל למעלה מ-8,000 לקוחות ישראלים שהחזיקו חשבונות בנק ב-HSBC שוויץ - כך מודיעה היום (שני) רשות המסים.

יצויין, כי זו לא הרשימה הראשונה שרשות המסים מצליחה לשים עליה את ידה בשנים האחרונות. היו רשימות נוספות של ישראלים המנהלים חשבונות בנק בחו"ל שהתגלו לרשות המסים - הידועה בהן היא רשימת לקוחות בנק UBS, שחשיפתה הביאה לחקירתם של עשרות לקוחות לא מדווחים ולאחרונה אף הוגשו כתבי אישום ראשונים בפרשה. גם בעקבות פרסום 'רשימות פנמה' פעלה רשות המסים במישורים שונים - כך היא מדווחת היום - וברשותה מידע מקיף על ישראלים שפתחו חברות במדינות מקלט מס נוספות, כגון פנמה.

כידוע, לפי החוק הישראלי, האזרחים רשאים לנהל חשבון בנק בחו"ל אך עליהם לדווח לרשות המסים עליו ועל ההכנסות שהוא הניב. לפני כחודש, בשל ההיענות הגבוהה והצלחתו של נוהל הגילוי מרצון - הוגשו 5,360 בקשות לגילוי מרצון ונחשף הון המוערך ב-18.6 מיליארד שקל - הודיעה רשות המסים כי הוחלט להאריך את המועד האחרון להגשת בקשות, במסגרת הוראות השעה בנוהל, עד לסוף השנה הנוכחית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות