מחפשים אשמים

רכבת ישראל חיללה שבת, הנציגים החרדים רק זועמים

רכבת ישראל חיללה את השבת עם עבודות תשתית בנתיבי איילון, המפלגות החרדיות - ש"ס ויהדות התורה החברות בקואליציה - שותקות, וב'יתד נאמן' מפנים אצבע מאשימה לשר התחבורה (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
רכבת ישראל. ארכיון (צילום: Moshe Shai/FLASH90)

חילול שבת חמור התרחש בשבת האחרונה ברכבת ישראל, בעקבותיו, נחסמו לתנועה בליל שבת שלושה נתיבים, מבין ארבעה, בנתיבי איילון, באזור מחלף ההלכה לכיוון דרום.

המשטרה הודיעה ביום שישי על חסימת נתיבי התנועה בנתיבי איילון בליל שבת "בשל עבודות תשתית שמבצעת רכבת ישראל".

בימים כתיקונם, יציבות הקואליציה בה יושבות המפלגות החרדיות ש"ס ויהדות התורה, הייתה מתערערת לנוכח חילול השבת המחפיר, אך בימים אלו מסתפקים בביטויי זעם בעיתונות המפלגתית.

העיתון 'יתד נאמן', ביטאון 'דגל התורה', מדווח הבוקר (ראשון) על "כעס וזעזוע כבד מהמשך הזלזול המחפיר של רכבת ישראל בקדושת השבת", זאת לטענתו בגיבוי רשמי של משרד התחבורה באמצעות מנכ"לית המשרד ובידיעת השר ישראל כץ.

ח"כ אורי מקלב, כך לפי העיתון, פנה ביום חמישי למנכ"לית משרד התחבורה בעקבות העדכון המשטרתי על סגירת הכביש לאור העבודות המתוכננות ודרש את התערבות משרד התחבורה במניעת החרפה בחילול השבת בפרהסיה, מנכ"לית המשרד 'מצאה' תירוץ לעבודות כי מדובר בפיקוח נפש.

מקלב דחה בתוקף את הטענה, והגיב "כי עבודות שאמורות להיערך בין השעות 11 בלילה לשבע בבוקר, יכולות להתקיים גם במוצאי שבת או בכל לילה אחר במהלך ימי השבוע, התירוץ הנבוב כי מדובר בצורך גדול ופיקוח נפש לא מתקבל על הדעת בפרט שמדובר כאמור בשעות עבודה מוגבלות שיכולות להתקיים גם באמצע השבוע".

הכותרת ב'יתד נאמן'

לפי "יתד נאמן": "הכעס הציבורי גובר זאת נוכח התחייבות שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ, להגביר הפיקוח בנושא שמירת הסטטוס קוו ומניעת חילולי שבת באמצעות גופי תחבורה לפני כשבועיים בפגישה דחופה שהתקיימה בלשכת שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, שר הבריאות יעקב ליצמן ושר הפנים אריה דרעי, ובהשתתפות הנהלת משרד התחבורה, נציגי הלשכה המשפטית, מנהלי התח"צ ומנהלי חברות תשתיות הכבישים והרכבות.

"בפגישה זו הושמעו דברים חריפים נוכח רפיון בעקרון הסטטוס קוו בנוגע לשמירת קדושת השבת בפרהסיה ופגיעה בקדושת השבת, בסיום הדיון הנחה השר כץ להקפיד על שמירת השבת על פי הסטטוס קוו".

בשיחה ל"יתד נאמן" הבהיר אז השר כץ כי הוא רואה חשיבות עליונה בשמירת צביונה היהודי של מדינת ישראל והוא נחוש להמשיך ולשמור על הסטטוס קוו ועל השבת למרות כל הלחצים, כפי שעשה גם בשבע השנים האחרונות.

"יתד נאמן" עוקץ את שר התחבורה ומציין כי ככל הנראה השר העסוק בימים אלה בתככנות פוליטית מול ראש הממשלה, 'שכח' מהתחייבותו ומהנחיותיו והשבת 'שוב' חוללה ע"י רכבת ישראל שביצעו עבודות תשתית נרחבות באזור מחלף ההלכה שבתל אביב בעיצומה של השבת.

בשיחה במוצאי שבת הגיב ח"כ מקלב בסערה על חילולה של השבת ע"י רכבת ישראל ובגיבוי משרד התחבורה. "רכבת ישראל בגיבוי ובכיסוי משרד התחבורה רומסת את קדושת השבת פעם אחר פעם ומסתתרים מאחורי עבודות בטיחות הכרחיות מינימאליות והגדרות 'פיקוח נפש', מקומם לשמוע את ההודעות הלקוניות בתקשורת על כך שנתיבי איילון יהיו סגורים בליל שבת בגלל "עבודות תחזוקה" של רכבת ישראל, כשמאחוריהם חילול שבת מחפיר.

"האשמה והפניה מופנית לשר התחבורה זה קורה במשמרת שלך. כל סיסמאות היח"צ, לא עומדות מאחוריהן שום דבר. לא יעלה על הדעת שרכבת ישראל, בגיבוי מנכלי"ת משרד התחבורה יכולים לקבוע לעצמם איזה עבודות הינם בגדר פיקוח נפש. יום השבת הוא לא הקרבן והפתרון לכל בעיה או קושי שמתעורר".

פניה שנעשתה לדוברות משרד התחבורה כבר ביום חמישי ע"י "יתד נאמן" על מנת לבדוק מדוע שוב תחולל השבת בעקבות עבודות התשתית בעיצומה של השבת זאת לאחר התחייבות שר התחבורה וריענון ההנחיות לשמירה על הסטטוס קוו, טרם זכתה למענה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות