תרגיל המשטרה שנכשל

המטרה: מניעת מפגש בין הרב אליעזר ברלנד לחסידיו

המשטרה הפתיעה את חסידי הרב אליעזר ברלנד ומיהרה להגיש ערעור על הארכת מעצרו. לטענתם, היא ביקשה לנצל את אשפוזו ולהאריך את מעצרו מבלי שייפגש עם חסידיו - אך נכשלה (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הרב אליעזר ברלנד, ארכיון (צילום: מאיר אלפסי - כיכר השבת)

בית המשפט המחוזי דחה הבוקר (חמישי) את ערעור המשטרה נגד הארכת מעצרו שלשום של הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת 'שובו בנים', ביומיים בלבד, וזאת שעות ספורות לפני הדיון בבית המשפט השלום על הארכת מעצר נוספת, דיון שנקבע מראש.

בית המשפט לא אהב את המהלך של המשטרה ובעקבות כך דחה את הערעור תוך שהוא מותח ביקורת נוקבת על התרגיל שעשו, אותו הגדיר כ"דרך עקומה" וכ"התנהלות לא תקינה".

לטענת גורמים ב"שובו בנים", מאחורי המהלך המפתיע של המשטרה עומדת הנחת יסוד לפיו הרב ברלנד שואב את כוחו ומרצו מחסידיו הרבים, שבאים אחריו לכל מקום. בעקבות כך, הם ביקשו למנוע ממנו מפגש עם חסידיו בבית המשפט, אך נכשלו.

הרב אליעזר ברלנד השתחרר מבית החולים • צפו (צילום: נפתלי גלר)

לדבריהם, במשטרה העריכו כי הרב ברלנד ישתתף אחר-הצהריים בדיון על הארכת המעצר בבית המשפט השלום, לשם כצפוי יגיעו המונים מחסידיו, להביע תמיכה ברבם. כדי למנוע זאת, ניצלו את שהותו בבית החולים, כדי לנסות ולהביא להחלטה של בית המשפט להאריך את מעצרו עוד בטרם ישוחרר מבית החולים.

אך בית המשפט, למרות החומרים שקיבל מהמשטרה על החקירה, החליט להתמקד בתרגיל של המשטרה ולדחות את הערעור שהגישו - רק בעקבות כך.

בעקבות כך, במשטרה פועלים לחסום כל מפגש בין הרב ברלנד לחסידיו ומעריציו בבית המשפט, כאשר לפי התוכנית, כוחות גדולים ימנעו מחסידיו של הרב את הכניסה לבית המשפט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות