מנהלי מוסדות לאלפר: "אל תיקח את הסגנות"

במסגרת פשרה שהוביל אלפר עם משרד עו"ד וינרוט יקבלו המוסדות 16 מיליון ש"ח. מנהלי מוסדות: "אסור לאלפר לקחת את הסגנות. (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מיכי אלפר (צילום ארכיון: כיכר השבת)

על רקע העימות המתמשך בין ראש עיריית חיפה יונה יהב ו"דגל התורה" בעיר, ועל רקע הפרסומים האחרונים על פשרה קרובה ולפיה ימונה אלפר לסגן, רשמו האחרונים הישג חסר תקדים שעשוי להשליך על מקומות נוספים ברחבי הארץ ולהביא בשורה של ממש למנהלי מוסדות חרדיים.

אפליית המוסדות החרדיים היא לא דבר חדש עבור העסקנים בחיפה שנאלצים להתמודד עם עירייה שעושה הכל להראות להם את הדרך לבני-ברק. בשבוע האחרון, כשהתפרסמו יוזמות פשרה כאלו ואחרות שנועדו לתת סולם ליהב לרדת מעץ הפרת ההסכם עליו עלה בחודשים האחרונים ולפיו היה אמור להעניק לאלפר את תפקיד סגן ראש העיר.

הסיפור מתחיל בשנת 2008, אז חוקק חוק נהרי שקבע שהעיריות יתקצבו את מוסדות המוכר שאינו רשמי בסך 75% מהתקצוב של המוסדות הממלכתיים הנהנים ממאה אחוז תקצוב ממשלתי ועירוני.

אחרי חקיקת החוק, פנו ראשי המוסדות לעירייה בבקשה לקבל את הנתונים על תקצובם של המוסדות הממלכתיים בכדי לגזור ממנו את התקציב שמגיע להם. תחילה דחו אותם בלך ושוב, אחר כך אמרו לרו"ח אביגיל שיקוביצקי שטיפלה במוסדות שהם לא חייבים להביא את הנתונים ובסופו של דבר העבירו נתונים חלקיים, שנועדו לצמצם ככל הניתן את הסכום שתשלם העירייה עבור כל תלמיד חרדי.

מי שנכנס לעובי הקורה היה חבר המועצה, שנמצא בשבועות האחרונים תחת אור הזרקורים, מיכי אלפר, שניסה לתווך בין העירייה לבין ראשי המוסדות החרדיים. אלא שאחרי חודשים ארוכים של ניסיונות כאלה, גילה אלפר שראש העיר פשוט לא מעוניין לתקצב את המוסדות החרדיים. אחד מראשי המוסדות ששוחח איתנו מספר: "הרגשנו באותה תקופה כמו בסיפור עם יעקב ולבן. כל מה שלא עשינו בשביל לקבל את מה שמגיע לנו על פי חוק – פשוט לא עבד. ראש העיר החליט, בדיוק כפי שהוא נוהג כלפי כל הצרכים החרדיים בעיר, לא לתת וזהו. בלי סיבה ובלי נימוק".

אחרי שנים של ניסיונות תיווך בהם היה מעורב גם מוטל'ה קרליץ ועוד אישים שניסו להגיע למתווה מוסכם, אך משכו ידיים אחרי שהבינו שהעירייה פשוט לא מעוניינת לשלם, פנו ראשי המוסדות למשרד עו"ד וינרוט והגישו עתירה מנהלית נגד העירייה. את העתירה ניהלו עו"ד עמית חדד ואריאל רוט, שהצליחו לחלץ נתונים על תקצוב המוסדות החילוניים, והוכיחו שחור על גבי לבן שהעירייה נותנת פחות מחצי ממה שהגיע לראשי המוסדות.

בתקופה האחרונה, אחרי שבעיריית חיפה הבינו שאם לא יחתרו לפשרה מהירה, הם עלולים ללקות, לשלם ובסוף גם להיות מגורשים מן העיר, הגיעו הצדדים לפשרה במסגרתה יקבלו המוסדות החרדיים בחיפה סך של 7,500,000 (שבע וחצי מיליון ש"ח), סכום כמעט חסר תקדים שחולק בימים האחרונים בהמחאות אישיות על ידי משרד עורכי הדין. וזה לא הכל: למורת רוחה של עיריית חיפה, משנת הלימודים הבאה יוכפל התקציב של כל ילד חרדי ויעמוד למעלה מ-1,500 ש"ח, מה שיוסיף למוסדות בחיפה סכום של כ-2.5 מיליון ש"ח בשנה.

יצויין כי כפי שנחשף הבוקר ב"כיכר בשבת", צפויים חברי הנהלת סיעת דגל התורה להתכנס לישיבה מיוחדת שתתקיים ביום חמישי בקרוב ועל פי ההערכות בין היתר ידונו בסוגיית אי קיום ההסכם בחיפה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות