חודשיים וחצי לאחר שבוחני משרד הרישוי פתחו בשביתה שהשביתה את מערך המבחנים המעשיים (טסטים), משרד התחבורה יוצא במהלך שנועד לאפשר את חידוש מבחני הנהיגה.
שר התחבורה ישראל כץ החליט כי מנהלים מקצועיים של בתי הספר לנהיגה יחלו לבצע מבחני נהיגה לצורך קבלת רישיון זמני, בתום תקופת ליווי יעברו התלמידים טסט רשמי לקבלת רישיון קבוע.
השביתה שנמשכת כבר קרוב לשלושה חודשים נפתחה לאחר שמשרד התחבורה פרסם מכרז להפרטת מערך המבחנים המעשיים לחברות פרטיות, רפורמה שמשמעותה פיטורי הבוחנים במשרד התחבורה. על פי נתוני משרד התחבורה, בעקבות ההשבתה הכוללת, הצטברו לא פחות מכ-56 אלף תלמידים הממתינים לטסטים.
על פי התכנית החדשה שיזם שר התחבורה, המנהלים המקצועיים של בתי הספר לנהיגה יוסכמו לבצע גם מבחני נהיגה מעשיים לתקופת ביניים של שישה חודשים, על פי התכנון, בעוד חצי שנה תיכנס לתוקפה הרפורמה במערך מבחני הנהיגה המעשיים, מה שיפתור את מצוקת הבוחנים.
לפי התכנית, תלמידי נהיגה שהשלימו את מכסת שיעורי החובה הנדרשת של 28 שיעורים - יוכלו לגשת למבחן נהיגה מעשי אצל אחד מהמנהלים המקצועיים של בתי הספר לנהיגה. התכנית טעונה אישור של משרד המשפטים. ממשרד התחבורה נמסר כי התכנית נועדה לצמצם את הפיגורים הגדולים שנוצרו במבחני הנהיגה המעשיים, במהלך השביתה ולפניה.
השר כץ מסר כי התכנית תיתן פתרון לאלפי תלמידי הנהיגה הממתינים לטסטים במשך חודשים ארוכים. הוא הוסיף כי היא מאמצת באופן חלקי את המודל האמריקאי של נסיעה בליווי מבוגר, שכן תלמיד שיעבור את מבחן הנהיגה המעשי אצל המנהל המקצועי יקבל רישיון נהיגה זמני לתקופה של 6 חודשים ובמהלך תקופה זאת הוא יחויב לנהוג עם מלווה ויחולו עליו כל ההגבלות החלות על "נהג חדש".
בתום תקופת הליווי, יידרשו התלמידים לבצע מבחן מעשי רשמי של רשות הרישוי ואם יעברו אותו בהצלחה הם יקבלו רישיון נהיגה קבוע למשך שנתיים, עד להשלמת התקופה של "נהג החדש". השר הוסיף כי לתקופת הליווי יש השפעה חיובית על התנהגותו של הנהג וכי צעירים שנהגו ללא מלווה היו מעורבים בתאונות דרכים באחוזים גבוהים בהרבה מצעירים שעברו את תקופת הליווי.