צפו ביירוט המוצלח

כיפת הברזל שתגן על אסדות הגז מטילים של חיזבאללה - בפעולה

כחמש שנים אחרי היירוט המבצעי הראשון של מערכת ההגנה "כיפת ברזל", בצה"ל לקחו צעד קדימה את המערכת שחוללה מהפכה בשדה הקרב והתקינו אותה גם בספינת טילים של חיל הים (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)

כיפת הברזל של אסדות הגז: כחמש שנים אחרי היירוט המבצעי הראשון של מערכת ההגנה "כיפת ברזל" מעל אשקלון, בצה"ל לקחו צעד קדימה את המערכת שחוללה מהפכה בשדה הקרב והתקינו אותה גם על ספינת טילים של חיל הים.

לפני מספר חודשים הוצב משגר של כיפת ברזל על רחבת הנחיתה של ספינת טילים שהפליגה למרחק של כ-30 ק"מ מהחוף. במקביל, שוגרו שלושה מטחי רקטות שדימו גראדים לטווח 40 ק"מ לכיוון הים.

המערכת שהותקנה בספינה זיהתה את הרקטות באמצעות מכ"ם בוהה מסוג "מאמין", הזהה למכ"ם שבו משתמשים באוגדת עזה. תחילה זיהתה המערכת את המטחים, ורק לאחר שסיווגה אותם ככאלה שיפגעו במטרה או יחמיצו אותה - שיגרה טילים מיירטים לעבר הגראדים המאיימים. הניסוי הוכתר בחיל הים בהצלחה של 100 אחוז.

האתגר המרכזי של יירוט מלב ים הוא זיהוי על ידי המכ"ם ושיגור הטילים המיירטים תוך כדי תנועת הגלים, בניגוד למערכת יירוט יציבה שפעלה עד כה מהקרקע. בחודשים הקרובים ימשיכו בחיל הים בתהליך "מִבצוע" כיפת ברזל על גבי הספינות כך שיורכבו עליהן באופן קבוע, וכך גם על ספינות ההגנה הגדולות מדגם סער 6 שיגיעו מגרמניה בשנים הקרובות. משימתה העיקרית של כיפת ברזל על גבי הספינות תהיה להגן על אסדות קידוח הגז של ישראל מהטילים והרקטות של חמאס וחיזבאללה, לאחר שבמבצע צוק איתן היה ניסיון לפגוע באסדות, אך ללא הצלחה.

"זרוע הים הרחיבה את היכולות המבצעיות שלה הרבה מעבר לגבולות הימיים של ישראל", אמר היום מפקד החיל האלוף רם רוטברג. "כיפת הברזל הימית היא עוד אחת מהיכולות להעצמת זרוע הים במערכה הבאה. גם שייטת 13, בדומה ללוחמים בצוללות, בדבורות ובסטי"לים, הם חלק מהקרב המשולב עם כוחות היבשה. אנו רוצים לייצר גמישות מבצעית מלאה לצה"ל ולכן שייטת 13 תדע לספק לכוחות המתמרנים תחמושת, מים וכדומה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר