המחלוקת בירושלים

מזכירות 'אגודת ישראל' מתכנסת בדחיפות לדון בהסכם עם 'דגל התורה'

בעקבות המחלוקת מול 'דגל התורה' באשר להסכם שנערך לאחר הבחירות, מתכנסת הערב בדחיפות מזכירות 'אגודת ישראל' לדון בהסכם ולהצהיר כי יסכימו רק לרוטציה בתפקיד מ"מ (חרדים, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ראשי סיעת 'אגודת ישראל' (צילום: המחנה החרדי)

המאבק על קיום ההסכם הפנימי: הבוקר (רביעי) מתפרסמת בבטאוני תנועת "אגודת ישראל" מודעה של "מרכז אגודת ישראל בירושלים" לפיה מוזמנים חברי המזכירות לישיבה דחופה שתיערך עוד הערב באולם הישיבות שבבית אגודת ישראל ברחוב פרס 2 בבירה כשעל הפרק ידונו בביצוע ההסכם בין "אגודת ישראל" ל"דגל התורה" בבחירות שנערכו בשנת תשע"ד.

קרא עוד:

גורם ב"אגודת ישראל" מבהיר כי מדובר בהליך פורמלי של אשרור ההסכם והודעה רשמית על קיומו כפי שהצהיר אמש מ"מ ראש העיר יוסי דייטש במכתבו אל ראש העיר ניר ברקת בו הבהיר כי בכוונתו להתפטר מתפקידו כממלא מקום (אך להישאר בתפקיד סגן ראש העיר) לטובת מועמד "דגל התורה" חבר המועצה יצחק פינדרוס כפי ההסכם שנחתם אז.

הגורם מעריך כי במהלך הישיבה יתייחסו הנוכחים לטענות שנשמעות מצד "דגל התורה" כאילו ההסכם אינו מקויים במלואו זאת מאחר ודרישתם הינה שנציג "אגודת ישראל" יתפטר לגמרי מחברותו במועצת העיר לטובת נציג הסיעה הליטאית משה גורא.

ב"אגודת ישראל" מבהירים כי אמנם סעיף שכזה נכתב במסגרת ההסכם הפנימי בין הסיעות שנחתם לפני הבחירות לעיריית ירושלים אולם נכתב במפורש כי הוא מותנה בכך שלא תרוץ לעירייה רשימה חרדית נוספת שתפגע בקולות המפלגה.

"מרגע שהדבר אכן התרחש ורשימת בני תורה המזוהה עם הפלג הירושלמי 'לקחה' מבנק הקולות הליטאי לפחות מנדט הרי שהאשמה בירידת כוחה של יהדות התורה רובצת לפיתחה של דגל התורה ולפיכך מדובר בעזות מצח לדרוש כעת את התפטרותו של נציג הסיעה החסידית ממועצת העיר", הם מבהירים.

לדבריהם: "אנחנו נצהיר על קיום ההסכם הפנימי ככתבו וכלשונו אך ברור שלא נפרוש מחברות במועצת העיר שכן סעיף זה אינו כלול בו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות