זהבה גלאון נגד "הצניעות": דיכוי מיזוגני של נשים

ראשת מרצ ח"כ זהבה גלאון תקפה הצהריים את הנהגות הצניעות במגזר הדתי והחרדי והגדירה את המושג "צניעות" כ"דיכוי מיזוגני של נשים והעלמתן מהמרחב הציבורי", כדבריה (חדשות, פוליטי)

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ראשת מרצ ח"כ זהבה גלאון תקפה הצהריים (שלישי) את הנהגות הצניעות במגזר הדתי והחרדי והגדירה את המושג "צניעות" כ"דיכוי מיזוגני של נשים והעלמתן מהמרחב הציבורי", כדבריה.

לצד מספר ידיעות שליקטה גלאון ובהם סופר על אירועים בהם התבקשו לשמור על נורמות שונות מטעמי צניעות כתבה גלאון כי "הדבר היחיד שמקומם אפילו יותר משורת המקרים הדוחים האלה, זאת הטרמינולוגיה של "צניעות" ו"התחשבות ברגשות הציבור הדתי" שמנסה להצדיק אותם".

יסלח לי הציבור שנפגע מגוף של ילדות קטנות, אבל כשמבקשים מהילדות האלה להסתיר את עצמן, אוסרים על נשים צעירות להופיע ולא נותנים לאבא לראות את הבת שלו בהופעה שהתאמנה לקראתה חודשים – הרגשות שלהן מעניינים אותי הרבה יותר".

"שום "צניעות" – מילה שגויסה לטובת דיכוי מיזוגני של נשים והעלמתן מהמרחב הציבורי, לא יכולה להצדיק את השיעור הנוראי שנלמד את הילדות שלנו אם לא נילחם בכל הכוח בתופעות האלה".

"על רקע הטקסים הלאומיים הקרבים (שמחלקם נשים מודרות מלהשתתף)" כתבה גלאון, "ורגע לפני שאנחנו חוגגים את יום העצמאות, אנחנו חייבות וחייבים להצהיר בקול גדול שלא נסכים לפגיעה חמורה כל כך בעצמאות של חצי מהציבור בישראל. אני מבטיחה להילחם בתופעות האלה בכל הכלים הפרלמנטריים והציבוריים שעומדים לרשותי, ומבקשת גם מכם – תפקחו עיניים למה שקורה בערים שלכם, בבתי הספר ובמוסדות הקהילתיים".

"תילחמו בכל ניסיון לפגוע ככה בילדות שלנו, ברגשות *שלהן*, בדימוי הגוף שלהן, בזכותן לחופש. תפרסמו את המקרים שאתם נתקלים בהם, תשתפו, אל תוותרו. זאת לא המדינה שעליה חלמו הגברים והנשים הרבות שהקימו אותה, זה לא החלום שלנו. בואו נילחם עליו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות