"לא איכפת להם מהתושבים"

עסקני בית שמש: "המשטרה מתערבת רק כשהאגו שלה נפגע"

בעקבות מעצר ה"סיקריקים" בבית שמש, עסקנים בכירים מותחים ביקורת נגד המשטרה שלדבריהם נוקטת איפה ואיפה בטיפול באלימות • "המשטרה פועלת ביד קשה רק כאשר היא הנפגעת" (חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
הניידת ההפוכה בית שמש (צילום: יעקב לדרמן - פלאש 90)

עסקנים בכירים בבית שמש נגד המשטרה: שעות לאחר שכוחות המשטרה פשטו לפנות בוקר (שלישי) על בתיהם של "סיקריקים" בעיר ועצרו אותם לאחר שהתפרעו בערב חג הפסח והפכו ניידת משטרה, עסקנים בכירים ומוכרים בבית שמש מותחים ביקורת קשה נגד המשטרה כשהם טוענים כי המשטרה פועלת מתוך "נקמנות" גרידא, ומתעלמת מבעיות האלימות המופנות כלפי התושבים.

העסקנים מברכים את החלטת המשטרה "לנקוט ביד קשה" נגד המתפרעים, אלא שלטענתם, תושבי העיר סובלים רבות מאלימות קשה שמגיעה מכיוון נערי שוליים, שלדבריהם מתפרעים בתוך בתי כנסת בעיר ושוברים ומנתצים את בתי הכנסת והמשטרה לא מטפלת בדברים הללו.

העסקנים מוסיפים ומתלוננים על כך שתושבי העיר סובלים קשות מהתפרעויות אלימות שנעשים על ידי חלק מהסיקריקים בעיר, אך לדבריהם "המשטרה מעולם לא נכנסה לטפל בבעיות אלו ברצינות, עד שלא פגעו באגו של המשטרה", כשהפכו את ניידת המשטרה בערב החג.

"לצערי, המשטרה פועלת ביד קשה רק כאשר היא הנפגעת", אומר עסקן מוכר בעיר ל"כיכר השבת".

הפיכת הניידת בבית שמש (צילום: יעקב לדרמן)

בימים הקרובים מתכוונים מספר גורמים מוכרים בעיר להיפגש עם מפקד תחנת המשטרה בעיר ולשטוח בפניו את הטענות. העסקנים מדגישים כי הם תומכים בפעולות המשטרה, אך שיעשו כן גם כשהאזרחים נפגעים מעבריינים בעיר ולא רק כשה"אגו" המשטרתי נפגע.

כזכור, לפנות בוקר, ביצעה המשטרה מעצרים של ארבעה חרדים המשתייכים לחוגי הסיקריקים בעיר בית שמש, שהועברו לחקירה בחשד שלקחו חלק בהתפרעויות בעיר.

בהודעת המשטרה הבוקר נכתב כי "המשטרה תנקוט בנחישות ותבצע אכיפה מוקפדת כלפי גורמים קיצוניים במגזר החרדי המפרים את הסדר הציבורי בשכונת רמת בית שמש, פוגעים באיכות חיי התושבים, ביטחונם ומרקם חייהם. ידה הארוכה של המשטרה תגיע לכל פורע חוק ותאפשר לכל אזרח באשר הוא לחיות בביטחון ולקבל שירותי משטרה, בכל עת ובכל מקום".

משטרת ישראל סרבה להגיב לדברים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות