מאמר מפתיע

'יתד נאמן' מאשים: הגורם לאנטישמיות בעולם - מדינת ישראל

בעקבות ההתבטאויות של בכירי מפלגת הלייבור באנגליה המבטאות רוח אנטישמית ושנאת ישראל, קובע עורך 'יתד נאמן' כי מדינת ישראל היא דווקא הגורם המרכזי לאנטישמיות ולא הפתרון (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

בימים האחרונים מתחוללת סערה בכלי התקשורת בעקבות התבטאויות קשות שנאמרו על ידי בכירי מפלגת הלייבור באנגליה המבטאות רוח אנטישמית ושנאת ישראל.

ההתבטאויות הפכו לצורמות עוד יותר על רקע יום השואה, בו יזכרו השבוע ברחבי מדינת ישראל את ששת המיליונים שנעקדו על קידוש השם.

במקביל, פרץ ויכוח האם אותן התבטאויות פוגעניות מסמלות אנטישמיות אמיתית או שמגיעות דווקא על רקע המאבק הציוני לעצמאות ובשל הקמת מדינת ישראל והמלחמה מול הפלסטינים.

עורך "יתד נאמן", הרב ישראל פרידמן, קובע הבוקר (שני) במאמר מערכת חריף כי הקמת מדינת ישראל לא רק שלא פתרה את בעיית האנטישמיות אלא הינה אחד הגורמים המרכזיים לה.

תחילה, מציין פרידמן כי השבוע תציין מדינת ישראל את יום השואה וכותב כי זהו "עיתוי אומלל לאבל", מאחר ו"מכל חודשי השנה קלעו דוקא לחודש ניסן - שאין מתאבלים בו. בורות ישראלית אופיינית".

פרידמן מצטט במאמר את האמירות האחרונות שעוררו סערה וכותב כי "אירופה ספוגת הדם, שבה והוכיחה שאדמתה טרם כיסתה את דם הקדושים. באווירה עדיין עולה אד מהמדמנה ההיסטורית של שנאת ישראל. האנטישמיות מרימה ראש בכל רחבי היבשת. עמדותיה הופכות יותר ויותר עוינות גם למדינת ישראל".

בהמשך המאמר כותב פרידמן כי "כל עוד שהתורה שולטת בעם ישראל, יד ישראל תהיה על העליונה. אך כאשר התורה נדחקת לקרן זווית, גוברת העשוויות והישמעאליות בעולם. 'כאשר ירים משה את ידו וגבר ישראל, וכאשר יניח, וגבר עמלק', ח"ו. כאשר שולטת התורה בתודעתו של העם ובחייו, היא מבצרת אותו כצור חלמיש. אחרת, גילויי האנטישמיות הופכים להיות מסוכנים. אם עם ישראל יעשה את המוטל עליו, יהיה בית יעקב לאש ובית יוסף להבה, שיחרכו את כוחם של עשו וישמעאל".

פרידמן מוסיף וכותב כי "הניסיון הישראלי לעקור מהעם היהודי את יהדותו, הינו עיקור כוחו של העם היהודי כנגד משנאיו. ההתבוללות המקומית, ניסיונות הפלישה של הכתות הזרות לחיים בישראל, הניסיונות לגמד את השפעת ההלכה בחיי העם, פשוט מגבירים את האנטישמיות ברחבי תבל, ולא יועילו הצהרות פוליטיות ודיפלומטיות, הפגנות, מחאות, מכתבים ותגובות. נחוצות כאן כמה הגהות קפדניות בהשקפת העולם הישראלית. צריך להערך, להקדים תרופה למכה, כי תרופה לא נכונה, לא רק שאינה מועילה, היא רק מזיקה".

"אז מהו המרשם הנכון? עד כמה שהאמירה הזו נוראה, היא חייבת להאמר שוב ושוב: המלחמה של החילוניות לעצמאות כניסיון לפתור את שאלת היהודים, היא משחק ב"כאילו". זה לא מצב טבעי. גם אם זה נשמע כאמירה "גלותית", זו האמת הנוקבת, ולמציאות הזו אין פתרון", קובע פרידמן. "המצב הטבעי של עם ישראל הוא גלות! נורמליותו היא בתוך סיר לחץ של שנאה והתנכלות. מי שיחפש לעקוף, יתנגש במעקה ההפרדה".

בשלב זה, מפתיע פרידמן וכותב כי "מדינת ישראל שקמה כדי לפתור את בעיית האנטישמיות, הפכה להיות הגורם המרכזי לאנטישמיות. יהודי העולם סובלים לא בגלל דתם, אלא בגלל מדינת ישראל ומדיניותה! כל יהודי הפך אשם בגלל החלטות ממשלת ישראל ומאבקה בטרור הפלשתיני. בענין הזה אין נתיבי מילוט".

"למה?", שואל פרידמן ומשיב: "כי הקב"ה רוצה שהכל יבינו, שלא כוחי ועוצם ידי ולא עצמאות יכולים להדביר את תופעות השנאה. הוא רוצה שנעכל, שאין פתרונות בדרך הטבע לתופעות האנטישמיות הבלתי מוסברת, שגל חדש שלה שוטף כרגע את אירופה. דיפלומטיה ופוליטיקה נחשפות באוזלת ידם. המצב המדיני רק מחמיר, עיין ערך גרמניה, צרפת, ארה"ב. אין פה כשל בהסברה, כפי שמטיחים באנשי משרד החוץ. זה גם לא בגלל שאין הסדר מדיני. במציאות הקשה הזו, רק ההשגחה יכולה להושיע. ואז מתקיימת שבועת הקב"ה "וימלא כבודי את כל הארץ". כי "הכל רואים שאין אומה ולשון יכולים בהם, ורק השגחתו ית' להציל שה פזורה ישראל משבעים זאבים" (הנצי"ב, ראה שם כל הענין בהרחבה)".

פרידמן מוסיף ומבהיר כי "ככל שמעצבי המדיניות הישראלית ינסו להיות יותר כאחד העמים בית ישראל, תגבר השנאה הנוראה. צריך לדעת, שזו מעולם לא חדלה, רק שמפעם לפעם המורסה מחפשת אפיקי ניקוז, כמו בימים האחרונים. לא תועיל מחאה צבועה של ראשי עמים ומדינות. לא תועיל הגברת שמירה ויד חזקה. זה לא ישתנה, כי גלות זה המצב הטבעי.

"מדינת ישראל לא תפתור את האנטישמיות וגילויה. להיפך, בנסיונותיה לערער את חיי היהדות האמיתית, בפגיעה בטהרת היחוס ובקדושת מקום המקדש, בנסיונות לפגוע בלומדי התורה, היא גורמת להתבטאויות המזוויעות שנשמעו לאחרונה. מחדלי הרוח הנעשים כאן, מסכנים גם את כל קהילות היהודים, בכל מקומות מושבם. הקברניטים דהכא לא יוכלו לנקות עצמם, על הדמים שנשפכים התם ועל המילים שמסיתות ומציתות ומאיימות על חיי היהודים ברחבי הגלובוס".

לסיום, כותב פרידמן כי "לומדי התורה המאכלסים בימים אלו את "ישיבות בין הזמנים" ועומדים לחזור בשבוע הבא לעמדות המגן שבהיכלי התורה, הם שיגוננו על קהילות ישראל בארץ ובעולם. פעילי "לב לאחים" שיתכנסו מחר בראשות מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א לכינוס הגדול להציל עוד ילד ועוד ילד, "ככל שנתחנך יותר ויותר מילדי ישראל לתורה – כך נרבה את זכות קיומנו ואחיזתנו בארץ" - הם שיסתמו את פיות ראשי הלייבור ויטו לב ראשי מדינות, הם שישמרו שההיסטוריה הנוראה ההיא לא תחזור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות