דובר צה"ל יוצא בקמפיין חדש נגד השמועות ברשת הוואטסאפ, בעיקר בשעת מלחמה ומבצע צבאי כאשר הרשת מופצת ברשימות של "שמות הרוגים" בקרב, בזמן שחלקן לא נכונות, ובמקביל חלק מהמשפחות נחשפות לטרגדיה דרך הרשת.
"אל תתנו לשמועות לדפוק בדלת", נכתב בכותרת הקמפיין שהגיע כחלק מהפקת הלקחים ממבצע 'צוק איתן', שבמהלכו הופצו שמועות על חיילי צה"ל שנפלו בקרב, כאשר המשפחות קיבלו את הבשורה המרה בזמן שבנם בריא ושלם, ובמקביל משפחות שכולות קיבלו את ההודעה הנוראה מכל דרך הרשת החברתית ולא דרך קצין העיר.
מדובר צה"ל נמסר כי "מערך הנפגעים של צה"ל הינו הגוף המוסמך ללוות משפחות של פצועים וחללים באופן מקצועי ורגיש, לאורך כל הדרך. בצה"ל קיימים נהלים חד משמעיים העוסקים באופן בו יש לנהוג מרגע פציעתם או נפילתם של חייל או חיילת ועד הרגע בו מודיעים על כך למשפחות".
ראש ענף נפגעים וקציני הערים, סא"ל אלי לוטן: "מדובר בקמפיין בעל חשיבות מהמעלה הראשונה. התופעה של העברת שמועות יכולה לפגוע בכל אחד ואחת מאיתנו, וצריכה להדאיג את כולנו. הקמפיין מתחיל היום ותוכלו לשמוע אותו ברדיו ולראות אותו ברשתות החברתיות. המסר של הקמפיין ברור: כאנשים וכחברה, אסור לנו לאפשר לשמועות חסרות אחריות לדפוק בדלת של אף משפחה בישראל".