סערת חיסול המחבל

בנט לצד החייל החשוד ברצח מחבל: ייתכן שטעה, הוא לא רוצח

שעה קלה לאחר שמשפחתו של החייל החשוד ברצח מחבל מתחה ביקורת על משפט השדה שנערך לו, השר נפתלי בנט מתייצב לצדו: "החייל אינו רוצח. האם יצאנו מדעתנו? אנו במלחמה" (פוליטי, בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
שר החינוך נפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שר החינוך נפתלי בנט יוצא הערב (מוצאי שבת) להגנתו של חייל צה"ל החשוד ברצח מחבל מנוטרל שביצע פיגוע דקירה בתל רומיידה. בפורט שפרסם בפייסבוק זמן קצר לאחר שמשפחת החייל מתחה ביקורת על משפט השדה שנערך לו, כתב בנט כי "החייל אינו רוצח".

"החייל אינו רוצח. האם יצאנו מדעתנו? אנחנו במלחמה. מלחמה נגד טרור אכזרי. ייתכן שהחייל טעה, ייתכן שלא. ייתכן שסבר שהמחבל עם מטען ועלול להפעילו בכל רגע, ובירי הוא מציל חיים ומונע פיגוע המשך".

רגע הירי (צילום: עימאד אבו שמסייה, "בצלם")

"הכל צריך להיבדק ברמות הגבוהות ביותר, כפי שנוהג הצבא המוסרי בעולם" כתב בנט, "אך בדיקה לא נעשית בישיבה בסלון הבית וצפיה בסרטון ״בצלם״ ביוטיוב של שניות אחרי פיגוע. אם כך למה, למען השם, ההתנפלות המהירה של פוליטיקאים ושל התקשורת? מדוע החופזה לגנות את החייל בעקבות הסרטון?".

"גיבוי של לוחמי צה״ל אינו במילים. לא חכמה לגבות לאחר מבצע מוצלח. כמפקד וכחייל למדתי מהו גיבוי, החכמה של מנהיגות היא לגבות כשקשה. והמינימום הוא להמתין לחקירה יסודית והוגנת לפני שחורצים דין".

"צריך לתחקר את הארוע עד תום, אך צריך לתחקר זאת כארוע מבצעי בשטח מסוכן" הוסיף שר החינוך, ויותר מהכל - לזכור שכרגע יש אלפי חיילים הנושאים אלינו את עיניהם, חיילים שיצטרכו עוד רגע להציל אזרחים מהפיגוע הבא. ואולי לשלם בנפשם על כך.

בנט חתם את דבריו בהצהרה: "חיילי צה״ל, אנחנו איתכם. תמיד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות