לראשונה מזה 88 שנה: נשיא אמריקני נחת בקובה

נשיא ארצות הברית ברק אובמה עשה היסטוריה כשנחת בבירת קובה, הוואנה, במסגרת ביקור רשמי, והפך לנשיא ארצות הברית הראשון מזה 88 שנים שדורך על אדמת קובה (חדשות, בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ברק אובמה (צילום: שאטרסטוק)

היסטוריה באמריקה - נשיא ארה"ב בקובה: נשיא ארצות הברית ברק אובמה עשה היסטוריה הערב (ראשון) כשנחת בבירת קובה, הוואנה, במסגרת ביקור רשמי, והפך לנשיא ארצות הברית הראשון מזה 88 שנים שדורך על אדמת קובה.

עד לחודשים האחרונים נחשבה קובה לאויבת של ארצות הברית, זאת לאחר עשרות שנים של שלטון קומוניסטי, היחידי באזור, שאיים לעתים קרובות על ארצות הברית. המתיחות בין שתי המדינות השכנות הגיע לשיא במשבר הטילים במהלכו עמד העולם לקראת של מלחמת עולם בין שתי המעצמות החזקות דאז, ארצות הברית ורוסיה.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה התקבל בהוואנה בשטיח אדום ובטקס ממלכתי, מטעם ממשלת קובה נשלח שר החוץ שהיה האישיות הבכירה ביותר שחיכתה לאובמה בנמל התעופה. ביקורו של נשיא ארצות הברית בקובה יימשך שלושה ימים.

היחסים בין שתי המדינות האויבות החלו להפשיר לפני מעט יותר משנה, אז הודיעו אובמה ונשיא קובה ראול קסטרו על פתיחת דף חדש ביחסים שבין המדינות וסיום היחסים העויינים שנמשכו מאז המהפכה בקובה ב-1959. על פי ההסכם החדש בין המדינות, חודשו היחסים הדיפלומטיים בין קובה וארצות הברית.

לקראת ביקורו של אובמה פשטו על בירת קובה, הוואנה, אנשי ביטחון רבים מהשירות החשאי ומשירותי הביטחון בקובה, ובמקביל עובדי ניקיון עבדו במרץ על ניקוי העיר. בהוואנה העתיקה הוצבו שלטים הנושאים את תמונותיהם של מנהיגי ארה"ב וקובה, ושם צפוי אובמה ומשפחתו לסייר עוד היום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר