הפגיעה במוסדות המוכש"ר

אייכלר דורש מנתניהו ובנט: "לבטל את האפליה הגזענית נגד ילדי ישראל"

במכתב חריף ששיגר לראש הממשלה ולשר החינוך, דורש ח"כ אייכלר לבטל את האפליה הגזענית נגד מוסדות המוכש"ר. "מדינה אנטי יהודית, לא היתה מעיזה לעשות אפליה כה בוטה" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אייכלר. ארכיון (צילום: Uri Lenz/FLASH90)

בעקבות פנייתם של פורום מוכש"ר, עליה דווח ב"כיכר השבת", פנה ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החינוך נפתלי בנט והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בדרישה לבטל מיידית את אפליית ילדי ישראל לטובת הנוצרים.

אייכלר טוען כי המוסדות המוכרים שאינם רשמיים, הפכו לשק החבטות של משרד החינוך כאשר משרדי האוצר והחינוך מרשים לעצמם לקצצ בבשר החי.

במכתב החריף ששיגר טוען ח"כ אייכלר כי מדובר באפליה גזענית. "הגדילה לעשות החלטת הממשלה להוסיף אפליה לטובת מוסדות המוכש"ר הנוצריים ולהקציב להם 50,000,000 שקלים ולהפלות לרעה את רבבות הילדים היהודים באותה קטגוריה. הם מקוצצים מחד, ומאידך מחוייבים להעלאת שכר מורים ופעילות שאינם משולמים על ידי משרד החינוך".

המכתב של ח"כ אייכלר

"מדינה אנטי יהודית, לא היתה מעיזה לעשות אפליה כה בוטה, בין נוצרים ליהודים במוכש"ר עצמו. רק 'מדינה יהודית' יכולה להתעמר בילדים לומדי תורה בלי להתבייש להביט במראה של עצמה", כתב אייכלר. "אני רוצה להאמין שידך לא היתה במעל הזה ולא קבעת אפליה כה בוטה לרעת ילדי ישראל ולטובת ילדים אחרים באותה קטגוריה".

"לכן אני פונה אליך להסיר את החרפה הזאת של האפליה. ייתכן בהחלט שמגיע למוסדות הנוצריים חמישים מיליון ש"ח פיצוי על האפליה לעומת הרשתות הממלכתיות. אבל מדוע ייגרע חלקם שילדי המוכש"ר החרדי לעומת הנוצרי. זה דבר שלא יעלה על הדעת ואקווה שתפעל באוצר המדינה שיתקן את הגזענות והאפליה הנוראה הזו", כתב אייכלר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות