אפליית החרדים בשירות התעסוקה

ח"כ גפני: "אני עומד בחזית, דינם של החרדים לא יהיה שונה"

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני כינס דיון בנושא תעסוקת חרדים בסיומו ניגש לחזק את ידי החרדים שסובלים מאפליה • צפו בגפני נותן בראש לפקידים, דורש הבהרות ומצהיר על דרכי הפעולה (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני כינס הבוקר (רביעי) דיון בנושא תעסוקת חרדים ואי שילובה החרדים בשירות התעסוקה והבהיר כי יפנה לראש הממשלה וליועץ המשפטי לממשלה די למנוע פגיעה בעובדים החרדים.

במהלך הדיון, דרש גפני הבהרות מפקידי משרדי הממשלה, דיבר בחריפות על האפליה, התנצל כשדיבר חריף מדי, דרש הבהרות וחילק הוראות.

במהלך הדיון, החמיא לח"כ מנול טרכטנברג ואמר כי "היטיב להגדיר את המצב, חבר הכנסת טרכטנברג, הוא דיבר כמו אדם חרדי, זה כבוד בשבילנו. הוא אמר את האמת, עליהם (העובדים החרדים. ש"כ) מסתכלים כולם, הם הדור הראשון בענין הזה".

גפני ביקש רשימה שמית של העובדים החרדים שנפגעו והבטיח להעביר את הרשימה למיכל צוק, הממונה על התעסוקה במשק והמשנה למנכ"ל משרד הכלכלה האחראית בין היתר על תעסוקת חרדים, שהשתתפה בדיון והבטיח לעקוב אחרי הטיפול בעניין.

גפני והעובדים החרדים

"הפגיעה בעובדים אצלי, כולם יודעים את זה, היא נר לרגליי, לא יהיה דינם של החרדים בעניין הזה שונה מדינם של העובדים הסוציאליים או מהעבודים של תדמור, המדינה מתייחסת לחרדים אחרת ממה שהיא מתייחסת במקומות אחרים", אמר גפני בזעם.

גפני המשיך ואמר כי "לגבי הנושא עצמו אני מבקש לפנות לשר הכלכלה שזה ראש הממשלה, כל התהליך הזה צריך להיבדק, צריך לעצור אותו, לבדוק את הכל מחדש, לבדוק את כל התהליך הזה, לבדוק האם התהליך הזה הוא נכון בגלל שזה הולך לכישלון נורא, כישלון מהדהד.

אני רוצה לפנות לשר הכלכלה שזה בנימין נתניהו, אני אכין מכתב עבורו, אני אפנה למנכ"ל משרד הכלכלה, אני מבקש שהוא ייכנס גם לעובי הקורה ואני מבקש מהיועץ המשפטי לממשלה לדעת האם הייעוץ המשפטי בעניין הזה, האם ההחלטה הזו היא החלטה נכונה, האם אפשר לשנות אותה".

גפני הוסיף: "אני אתאר בפניו את כל מה שקרה, את התהליך של הפגיעה שהיא נוראה, היעד הוא של שילוב חרדים בתעסוקה, של גברים ונשים, האם זה נכון שכך משרד הכלכלה צריך לעשות".

בשלב זה התנצל גפני בפני צוק ואמר: "אני מתנצל בפנייך גברת מיכל צוק אם דיברתי חריף מדי, הנושא הזה מאוד כואב לי, בגלל שאני כאן עומד בחזית, אני נמצא כאן בעימותים פומביים על שילוב חרדים בתעסוקה ואני יודע את האמת, האמת שהממשלה לא עושה בעניין הזה את מה שהיא צריכה לעשות.

צפו: גפני מחזק את ידי החרדים העובדים

"אני אומר לך שאם זה לא היה חרדים, אם זה היה מישהו אחר, הוועדה היתה מלאה חברי כנסת, היו מגיעים שרים כדי לדון בענין הזה, אבל זה חרדים אפשר לעשות מה שרוצים - לפטר נשים בהריון, לשנות מכרזים, להעביר מהלכה למעשה, הדבר הזה הוא חמור מבחינתי, לא מתכוון לשתוק על זה".

"אני מבקש ממך, אני מתנצל אם דיברתי חריף מדי - זה שלא כהרגלי", הוסיף בחיוך. "אני מאוד מבקש תאת המעורבות שלך בעניין, צריך לעשות פה רה-ארגון מוחלט, זה לא ימשך, אם זה ימשך זה הולך להיות דבר נורא, אז אני אפנה גם למבקר המדינה ולעוד גורמים, אני עדיין לא שם".

לסיום הצהיר גפני כי "העובדים לא יפגעו, העובדות לא יפגעו, שישכחו מהעניין הזה, המכרז יבוטל".

לאחר הדיון ניגש גפני לחרדים שהשתתפו בדיון, חיזק את ידם ושב וביקש רשימה מפורטת של כל הנפגעים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות