סערת הכותל הרפורמי

אריה דרעי: "הרב רבינוביץ היה צריך להתייעץ יותר עם הרבנים"

פרסום ראשון: יו"ר ש"ס אריה דרעי התייחס בישיבת סיעת ש"ס למתווה הכותל הרפורמי ואמר: "הרב רבינוביץ לא תיאם מספיק, הוא היה צריך לקיים יותר התייעצויות עם הרבנים הראשיים" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל והדס פרוש, פלאש 90)

סערת הכותל הרפורמי • פרסום ראשון: יושב ראש ש"ס השר אריה דרעי התייחס היום (שני) לסוגיית הכותל הרפורמי ואמר כי הגאון רבי שמואל רבינוביץ, רב הכותל והמקומות הקדושים, היה צריך להתייעץ יותר בנושא עם הרבנים הראשיים הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו ועם רבני העיר ירושלים.

ישיבת סיעת ש"ס השבועית הוקדשה הצהריים לנושא סערת הכותל הרפורמי. דרעי נאם במשך דקות ארוכות על הנושא ועדכן את חברי הכנסת בכל השתלשלות הפרשה.

ל"כיכר השבת" נודע כי במהלך דבריו, התייחס השר דרעי לרב הכותל הגר"ש רבינוביץ ואמר: "הרב רבינוביץ לא תיאם מספיק, הוא היה צריך לקיים יותר התייעצויות עם הרבנים הראשיים ורבני ירושלים, להכניס אותם יותר לעניין. אם הוא היה עושה את זה - היום זה היה מתנהל יותר טוב".

נשות הכותל והפרובוקציה הקבועה, היום

בהמשך דבריו התייחס דרעי לכך שהאחריות מופנת אליו ועל כך שמנסים לדבריו להפוך את ש"ס ל"גוי של שבת". הוא אמר לחברי הכנסת כי שר הדתות דוד אזולאי לא יחתום על תקנות הכותל הרפורמי בלי שתהיה הסכמה מלאה של יהדות התורה והבית היהודי "לא ניתן שכל האחריות תיפול עלינו, זו צריכה להיות החלטה של כלל הסיעות".

דרעי פנה לחברי הכנסת ואמר להם כי לדעתו ההסברה בנושא נכשלה. לדבריו, מדובר באותו שטח שאושר לפני מספר שנים, והציבור בטוח שהחרדים יושבים בממשלה, יכולים למנוע אך לא עושים כלום, "בזמן שזה אושר כבר לפני מספר שנים".

דרעי עדכן בסיום דבריו על הניסיון לעקוף את החלטת בג"ץ בנושא המקוואות, כפי שנחשף לראשונה ב"כיכר השבת", ולא לאפשר לכלל המתגיירים לטבול במקוואות של המועצות הדתיות ואמר כי מעתה "נצטרך להילחם בכל הכוח בכל נושא שקשור לרפורמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות