צומות ושיחות הר"ן בלי כריכה: עצורי 'דומא' בבידוד

שני נערים שהואשמו במעורבות בטרור במסגרת חקירת הרצח בדומא שוהים בבידוד כבר חודש וחצי ובני משפחתם אפילו לא יכולים לגעת בהם. אחד האמהות: "אי אפשר לתאר את ההרגשה" (בארץ)

(צילום: מתוך ynet)

במסגרת פרשת חקירת הרצח בדומא, הואשמו שני נערים במעורבות בטרור, אחד הואשם במעורבות ברצח עצמו והשני בעבירות של השחתת רכוש פלסטיני, השניים כלואים כבר חודש וחצי בבידוד בכלא אופק שבשרון, ובני משפחתם מוחים על תנאי כליאתם.

על הנערים נאסר לקיים שיחות טלפון ובני משפחתם מורשים לבקרם פעם בשבוע בלבד, גם זאת ללא מגע. "אי אפשר לתאר הרגשה שבה אתה רואה את הילד שלך, אבל לא נוגע בו", אמרה אמו של אחד הנערים ל-ynet.

בני המשפחה מספרים כי הנערים מקבלים על עצמם צומות ותעניות דיבור לרוב, וכי הם מכניסים להם ספרי קודש אך ללא כריכה.

"אנחנו נכנסים למבנה הקר", סיפרה האם. "מסביב הכול גדרות וכלבים גדולים ועוברים אין סוף בדיקות שבמהלכן אנחנו נאלצים גם לחלוץ נעליים. ואז אנחנו רואים אותו, לפעמים כשהוא במצב רוח טוב הוא מתקלח לכבודנו אבל לא תמיד. אנחנו מדברים איתו מעבר לזכוכית, זה בסך הכול ילד, אפשר לראות ולא לגעת".

"הפעם האחרונה שדיברתי איתו הוא סיפר לי על שיעורי התורה, אמר שהוא לומד תורה עם הנער השני מעבר לקיר. הספרים שמותר להעביר להם מוגבלים וללא כריכה עבה וגם הבגדים רק בצבעים מסוימים כתום ולבן, ההתנהלות הזאת קשה. בפגישה האחרונה שלנו הוא גם גילה לי שהצליח לעשות את בחינת הבגרות במתמטיקה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות