כן נרבה וכן נפרוץ

בלי עין הרע: בני ברק שוב מובילה במספר הילדים במשפחה

לרגל יום המשפחה, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת היום את דו"ח המשפחות שלה לשנת 2014 בו שוב, כצפוי, העיר החרדית בני ברק מובילה בטבלת הילודה על פני שאר הארץ (חדשות, חרדים)

בני ברק, ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

שוב, בני ברק מובילה את טבלת הילודה בישראל: לרגל יום המשפחה, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת היום (ראשון) את דו"ח המשפחות שלה לשנת 2014. מהדו"ח עולה כי העיר החרדית בני ברק ממשיכה להוביל את טבלת המשפחות והילדים, עם הממוצע הגבוה ביותר בארץ לנפשות במשפחה.

על פי הדו"ח, ממוצע הנפשות למשפחה בעיר בני ברק עומד על 4.57 נפשות, בעוד הממוצע הארצי עומד על 3.71 נפשות למשפחה. גם ממוצע הנפשות למשפחה בירושלים גבוה מהממוצע, והנתון הירושלמי עומד על 4.18 נפשות למשפחה. הערים בני ברק וירושלים הן הערים הגדולות היחידות בהן ממוצע הנפשות הוא למעלה מ-4 נפשות למשפחה.

העיר בני ברק מובילה גם את נתון המשפחות עם ילדים עד גיל 17, שעומד בבני ברק על 66.7 אחוזים, גבוה בהרבה מהממוצע הארצי שעומד על 48.3 אחוזים. מספר הזוגות ללא ילדים כלל בבני ברק הוא הנמוך בארץ, עם 18.9 אחוז לעומת 24.3 ברחבי הארץ.

על פי הדו"ח, בשנת 2014 היו בישראל 1.96 מיליון משפחות, לעומת 1.65 מיליון משפחות שחיו בישראל בשנת 2005. מבין כלל הזוגות בארץ, הרוב - 1.215 מיליון - הינם זוגות עם ילדים (62.1 אחוזים בממוצע).

למרות הנתונים המעודדים מבני ברק, הממוצע הארצי מראה על נתון דמוגרפי מדאיג, כשאחוז המשפחות הערביות עם למעלה מ-4 ילדים למשפחה עומד על 25.7 אחוזים, לעומת הממוצע היהודי שעומד על 14.8 אחוזים מהמשפחות היהודיות עם למעלה מ-4 ילדים למשפחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות