מנכ"ל עיריית ביתר עילית נגד הגן בלי החשמל: "הפקרות וזלזול"

מנכ"ל עיריית ביתר עילית שיגר מכתב להנהלת גן הילדים שניתק את החשמל בשל סכסוך עם בית הכנסת שנבנה בסמוך, והבהיר כי עליהם לחבר שוב את החשמל וכי אין זה באחריות העירייה (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

עיריית ביתר עילית שיגרה מכתב להנהלת הגן בו למדו עשרות ילדות חרדיות ללא חשמל, חימום ואור, בשל בניית בית כנסת במתחם, והבהירה כי האחריות אינה שלה.

במכתב ששיגר מנכ"ל העירייה יהודה שפיצר נכתב, כי בעקבות מספר תלונות נדרשה העירייה לטפל בנושא. "יובהר, כי הגן הינו גן פרטי, הנמצא בבעלותכם, ואיננו גן עירוני".

בעירייה הסבירו כי היא הקצתה "את המבנה לשימוש הגן, עליכם מוטלת החובה לטיפול ותחזוקה מלאה של המקום הנמצא ברשותכם".

עוד הובהר כי "המצב הנוכחי בו כ-80 בנות מיושבות קור, בהיעדר חשמל וחימום, הינו בלתי נסבל ומהווה הפקרות וזלזול בבריאות הילדות".

מנכ"ל העירייה כתב כי למרות הוויכוח עם הנהלת בית הכנסת שהחלה בשיפוצים בסמוך לגן, זו אינה סיבה לכך שהילדות למדו ללא חשמל. "אנו מודעים לתלונות שיש לכם כנגד העמותה השכנה שבנתה מעליכם וגרמה לטענתכם לרטיבות ולתקלה. מבלי לקבוע צד בוויכוח ביניכם, אין בתלונות אלו סיבה כדי לעכב את התיקון ולהשתמש בילדות כבנות ערובה בוויכוח כספי".

בסוף המכתב הבהיר המנכ"ל להנהלת הגן: "אנו דורשים לבצע מידית את הנדרש ולהשיב את מערכת החשמל לתקינותה. את הבירור הכספי ביניכם לבין העמותה השכנה, תעשו לאחר מכן".

כזכור, הילדות, בנות ה-4, למדו בגן שהחשמל ממנו נותק. מחשש שמים יחדרו לארון החשמל.

לאחר שהגננת מטעם משרד החינוך הבינה כי הפתרון לא יגיע בימים הקרובים, היא החליטה להעביר את הילדות ללמוד בגן במתחם אחר ובכך מנעה סבל מיותר לתלמידות.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "הנושא נמצא באחריות הרשות המקומית ובעלי המוסד. עם זה, בשל חשיבות הנושא, פנתה המפקחת על הגן לשני הגורמים בדרישה לפתור מייד את הבעיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות