המתיחות גוברת

הבית הלבן: "פוטין מושחת"

אדם זובין, בכיר במשרד האוצר האמריקני, כינה את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין "מושחת" והקפיץ את הרוסים שדרשו התנצלות. כעת, הבית הלבן מתייצב מאחוריו ומאשר: "פוטין אכן מושחת" (חדשות)

אובמה ופוטין, ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

הסלמה מדינית: ימים ספורים לאחר שאדם זובין, בכיר במשרד האוצר האמריקני, התבטא בחריפות נגד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אמר כי הוא מושחת והקפיץ את הרוסים שדרשו התנצלות, מבהיר כעת דובר הבית הלב ג'וש ארנסט כי הערכת משרד האוצר שפוטין מושחת "משקפת הכי טוב את עמדת הממשל".

זובין אמר בראיון לרשת BBC כי "פוטין דואג לעושרם של חבריו ובעלי בריתו, ומבודד את מי שהוא אינו רואה בהם חברים באמצעות נכסים של המדינה. בין שזה בעושר האנרגטי של רוסיה ובין שבמכרזים אחרים, הוא מעביר אותם למי שהוא חושב שישרת אותו ומדיר את מי שהוא חושב שלא. בעיניי, זו ההגדרה של שחיתות".

ההסלמה המדינית מגיעה על רקע מתיחות שיא בין רוסיה וארה"ב, שמגיעה לשיאים חדשים שטרם נראו מאז פירוקה של ברית המועצות וסיומה של המלחמה הקרה.

בשנים האחרונות ישנה מתיחות גבוהה בין רוסיה לארה"ב בפרט ומדינות המערב בכלל, מתיחות שהחלה סביב הפלישה הרוסית לחצי האי קרים, ונמשכה לאחר שפוטין החליט לסייע לנשיא סוריה אסד בסיוע צבאי נרחב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות