למה גברים מייללים כשהם חולים? למדע יש תשובה מנומקת

נשים, הכתבה הבאה עומדת להרגיז אתכן ואל תגידו שלא אמרנו. למה? כי יש כאן תירוץ נהדר לגברים להפוך לתינוקות מגודלים, תלותיים וחסרי אונים כשהטמפרטורה שלהם מטפסת בקושי ל-38 מעלות - והוא מבוסס מדעית, כמה נורא (מחקרים, בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
אל תאשימו אותם (צילום: shutterstock)

אין אישה שלא מכירה את זה: בעוד היא מכחישה את קיומה של השפעת ומסכימה לשבות ממלאכה רק כשכאב הראש הופך לאיום של ממש, עבור הגברים - כל שפעת קלה היא אסון קולוסאלי.

למרות שהכללות הן לא דבר הוגן, במקרה הזה, קיימת חלוקה מגדרית די בולטת ביחס למחלה. כל כך בולטת, עד שבאוניברסיטת ג'ונס הופקינס בבולטימור החליטו לחקור את העניין.

מהמחקר עולה כי מסתבר שישנה סיבה מדעית לכך שגברים מתבכיינים והופכים לתלותיים וחסרי אונים כשמד-החום מצביע על מעלה אחת או שתיים מעל הטמפרטורה הממוצעת.

החוקרים מצאו כי לרמות האסטרוגן (הורמון נשי) הגבוהות יש השפעות אנטי-נגיפיות המגנות על נשים מסימפטומים ותופעות לוואי אגרסיביים של המחלה.

כאשר וירוס נכנס לגוף, הוא גורם למחלה באמצעות שכפול התא "המארח", בו הוא שוכן. כמות התאים המשוכפלים בגוף קובעת את חומרת המחלה ותופעות הלוואי הנגרמות ממנה. אבל נוכחותו של האסטרוגן מפחיתה את מספר השכפולים שווירוס יכול לייצר - וזה, כאמור, קורה רק אצל נשים.

מחקרים קודמים כבר אישרו שקיים קשר חיובי בין האסטרוגן למערכת החיסונית. אך לפי המחקר הנוכחי, מסתבר שזוהי תרכובת כימית חזקה עוד יותר ממה שהמדענים חשבו בתחילה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות