צפו בראיון

מרגי על חוק החינוך: "הממשלה נכנסה ללחץ, לא התקפלנו"

יו"ר ועדת החינוך ח"כ מרגי מתייחס להסרת ההצעה הפרטית שנועדה לבטל את החובה בלימודי ליבה בשביל תקצוב: "זו לא התקפלות, אף אחד לא מוותר על סעיף, לא הסכמנו לשינויים". צפו (חדשות, פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |

יו"ר ועדת החינוך של הכנסת ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) מתייחס הערב (רביעי) בראיון ל"כיכר השבת" להסכמות אליהן הגיעו המפלגות החרדיות ושר החינוך נפתלי בנט בנוגע לחוק החינוך המבטל את החובה ללימודי ליב"ה בכדי לזכות לתקציב מלא.

"צריך להתחיל ולומר שהסיפור של חוק לימודי הליבה מופיע בהסכם הקואליציוני, אנחנו מחזירים את המצב ל-2012, לפני ממשלת יש עתיד שבה קיצצו למי שלא מלמד ליבה" אומר מרגי ומציין כי "אצלנו ברשת ברוב המוסדות מלמדים לימודי ליבה, כך שמי שנפגע בעיקר היו תלמודי התורה".

"העלנו הצעה פרטית של גפני ושלי שמבקשת להחזיר את המצב לקדמותו. שר החינוך מתנגד, כפי שפורסם, לא תיאמו איתו. אם לא תיאמו איתו - יש צדק בטענה שלו". מרגי מספר כי בעקבות ההצעה הפרטית "הגיעה בקשה ממשרד ראש הממשלה שזה יובא במסגרת הצעת חוק ממשלתית, בגלל שזה חלק מההסכם הקואליציוני. אנחנו ניאותנו לכך והורדנו את ההצעה מסדר היום".

"יש הרבה פעמים שהממשלה, למרות שזה בהסכם קואליציוני, מעדיפה שזה יבוא בהצעה פרטית. יהיה דיון נוקב, זה נושא טעון" הוא מבטיח, "הממשלה נכנסה ללחץ וביקשה להעביר את זה".

מרגי מצהיר כי לא מדובר בהתקפלות, כפי שניסו להציג בבית היהודי, ואומר כי החוק הממשלתי שיוגש יהיה זהה לחוק שהגיש יחד עם גפני. "זו לא התקפלות, אף אחד לא מוותר על סעיף, לא הסכמנו לשינויים. במהות, הצעת החוק תבקש לא להתנות את תקצוב המוסדות בלימודי הליבה".

כמה זמן זה ייקח? "תוך שלושה חודשים הממשלה תגבש את ההסכמות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות