הסערה כבר כאן

הרשויות נערכות ומפרסמות אזהרות: כך תשמרו מפגעי מזג האוויר

כוחות החירום וההצלה והרשויות המקומיות, נערכות לסערה הגדולה ולשלג ומפרסמים גם אזהרות לציבור. במד"א מזהירים מתנורי הגז, במשטרה ממליצים כיצד לנהוג בשלג. כל מה שצריך לדעת (בארץ)

(צילום: באסל עווידאת - פלאש90)

הסערה וההכנות: כוחות החירום וההצלה נערכים לקראת הסערה הגדולה שהחלה היום וצפויה להתחזק, ומפרסמים הנחיות לציבור כיצד להיזהר ולהישמר מפגיעות.

במד"א נערכים בכוחות מתוגברים לסערה ולשלג, יחד עם מערך של רכבי 4X4 ומתנדבים רבין. במד"א מפרסמים כמה המלצות ואזהרות:

  • במקומות בהם יצטבר קרח או שלג על המדרכות והכבישים, מתבקש הציבור להימנע מלנוע שם שלא לצורך, בשל ריבוי מקרים של החלקה ושבירת גפיים בעבר.
  • במקרה של הפסקת חשמל- עבור חולים המונשמים בביתם על ידי מכשיר הנשמה, יש לוודא כי סוללות הגיבוי של המכשיר זמינות ומוכנות לשימוש לפרק זמן ממושך.
  • מחשש לקריסה- יש להימנע משהייה תחת סככות, פרגולות, צריפים או מבנים ארעיים שנערם עליהם שלג בגובה של מעל ל-10 ס"מ.

הסכנה בתנורי גז

אזהרה נוספת מתייחסת למשתמשים בתנורי הסקה על גז, העלולים לגרום לחנק ולהרעלה, ולכן יש לפעול לפי ההוראות הבאות:

  • איוורור - בזמן הפעלת ההסקה יש להקפיד על אוורור נאות, לשם תחלופת אוויר.
  • תחזוקה - יש להקפיד על בדיקה תקופתית של מערכת ההסקה באופן שוטף.
  • מנע שריפה - הרחק תנורי חימום הפועלים על אש גלויה (כגון ספירלה) מחפצים העשויים להתלקח (ספות, שמיכות). אין לייבש בגדים על תנורים כאלה מחשש לדליקה ויש לבדוק טרם חיבור התנור לחשמל את תקינות השקע והתקע. הקפידו למנוע גישה של ילדים לתנור.
  • סימני הרעלה - סחרחורת, בחילה והקאה, עייפות,חולשה והרגשה כללית רעה. במקרים קשים - גם אבדן הכרה. זהו מצב חירום רפואי מסוכן, ויש לנהוג מיד על פי ההנחיות הבאות.
  • ערנות מצילה חיים! במקרה של הופעת הסימנים לעיל בבית שמופעלת בו מערכת הסקה, סגור מיד את המערכת, אוורר את הבית והזעק את מד"א בטלפון חירום 101

בנוסף מזהירים במד"א כי יש לשמור על חום גופם של תינוקות, ילדים וקשישים, אך יחד עם זאת אין לכסות תינוקות בשכבות רבות או בשמיכה כבדה, שכן הדבר עלול לגרום לחנק.

הסימנים לירידה בחום גוף: ירידה בתפקוד, בלבול,מיעוט אכילה ושתיה, שינוי התנהגות וישנוניות. בהופעת סימנים אלה יש לחמם את החולה ולהזעיק את כוחות ההצלה.

בכבאות והצלה ירושלים נערכים למגוון תרחישי סיכון בעקבות הסופה, בהם:

  • סיכונים אורבניים - הצפות (בעונה הקודמת היו אירועי הצפה מורכבים שהצריכו פעולות חילוץ משמעותיות) קריסת מבנים, התמוטטות, צורך בפינוי אוכלוסייה ועוד .
  • תשתיות - קווי מתח, קווי מים, אנטנות, עצמים הניתקים ממקור אחיזתם, ניתוק, התבקעות וקריסת גשרים כבישים ודרכים.
  • כבישים - הצפות חסימות, נפילת עצים, החלקות, קרח.
  • תאונות דרכים - ריבוי תאונות עקב תנאי מזג אוויר וראות קשים.
  • שריפות - בעקבות תקלות חשמל, תנורים, מפזרי חום, מתקני חימום והסקה על בסיס נוזלים דליקים או גז, שמיכות חשמליות.
  • חומ"ס - אירועי חומרים מסוכנים, בעקבות תקלות הנובעות ממזג האוויר ופגיעה במתקנים, תאונות דרכים עם מעורבות חומ"ס בשינוע.

כך תזהרו בדרכים

גם במשטרת ישראל מפרסמים שורת אזהרות והוראות למשתמשי הדרך ולנהגים:

  • להקפיד על הדלקת אורות.
  • להתאים את מהירות הנסיעה לתנאי הדרך והראות.
  • לא לבצע עצירות פתע. יש לשמור מרחק מהרכב שמלפנים.
  • יש להיות מרוכזים היטב בנהיגה ולהימנע מכל היסח דעת, כגון: שימוש בטלפון הנייד או עיסוק עם הילדים מאחור.
  • חל איסור לעצור בשול הדרך אלא רק בתחנות רענון מוסדרות. אם אין ברירה ויש תקלה ברכב, יש לעבור במיידית מעבר למעקה הבטיחות הרחק מהכביש ולהתקשר ל-100. שוטרי משטרת ישראל מוכוונים להגיע ולסייע!
  • תשומת לב מיוחדת יש לתת להולכי רגל תוך מתן זכות קדימה להם!
  • נהג או הולך רגל אשר נקלע למצוקה וזקוק לעזרה, אנו מבקשים להתקשר למוקד 100 וניידת תישלח לסייע לו.
  • כחלק מהשירות לציבור, מוקד אגף התנועה יזרים כל העת הודעות לתקשורת על חסימות כבישים ודרכים חלופיות ולכן, מומלץ לציבור להיות קשובים לאמצעי התקשורת ולהישמע להנחיות השוטרים.

הערכות הרשויות המקומיות

ברשויות המקומיות, בהן צפוי לירד שלג, נערכים כבר לקראת הסופה ומקיימים ישיבות של צוותי החירום וההצלה בעיר.

צפת: דובר עיריית צפת תמיר אנג'ל, סיפר בשיחה עם "כיכר השבת", על ההכנות בעיר: "אנחנו נערכים למעשה מסוף השבוע, אנחנו ערוכים מבחינת מפלסות שלג. קיימנו מקודם ישיבת חירום עם גורמי הביטחון ויש סינכרון מלא עם כולם".

לגבי הלימודים אומר אנג'ל כי "נכון לרגע זה קשה להעריך האם מוסדות החינוך יהיו פתוחים. על פי התחזית השלג ירד בשכונות הגבוהות, ולכן בשעה 06:00 בבוקר נחליט האם יהיו לימודים מחר". בנוגע לתחבורה ציבורית הוא אומר כי כעת היא פועלת כרגיל עד לקבלת הנחיות אחרות מהמשטרה.

ביתר עילית: בסוף השבוע התקיימה ישיבה עם כלל הגורמים הרלוונטים, בראשות ראש העיר מאיר רובינשטיין. במהלך הישיבה, נבדקה מוכנות המחלקות השונות בעירייה, רועננו הנהלים וחולקו תחומי האחריות והגזרות השונות, זאת לצד הפקת לקחים מהשנים הקודמות, תוך שימת דגש על שיתוף פעולה בין העיריה, רשויות הביטחון השונות, ארגוני החירום והצלה, ועד לקופות החולים וחברת התחבורה עילית.

בין היתר סוכם, כי מוקדי קופות החולים יתנו מענה רצוף במהלך הסופה, מוקד קופ"ח חולים מאוחדת יעבוד מסביב לשעון בעת הסופה, ובעת הצורך יישקל גיבוי הדדי בין מוקדי קופות החולים.

בישיבה הבהירו נציגי המשטרה, כי לאור לקחי העבר של נוסעים שנתקעו בשלג לשעות ארוכות, במקרה שלג, יחד עם כבישי הגישה לירושלים כביש מס' 1 וכביש 443, תסגור המשטרה לתנועה את כביש 375 (עוקף חוסאן) בשני הכיוונים.

כחלק מהסדרי הפעילות לקראת הסופה סוכם, כי משטרת ישראל תעניק אישורי תנועה מיוחדים למתנדבי יחידת הג'יפים העירונית שהוקמה באמצעות העירייה וארגון הצלה ביתר ופועלת במסירות באירועי שלג, זאת בכדי שהמתנדבים יוכלו לנוע בצירים המושלגים, גם כאשר אלו נסגרו על ידי המשטרה.

בעירייה אומרים כי על פי הוראות גורמי הביטחון והחירום, מתבקשים התושבים שלא לנוע ברכבים פרטיים במהלך שלג. נסיעת רכבים פרטיים בכבישים מסוכנת, עלולה לחסום את הצירים, לשבש מעבר רכבי חירום והצלה, ולסכן חיי אדם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות