גנבו לכם ספר תורה? המשטרה מחפשת אתכם

בתום חקירה נרחבת של משטרת ישראל נמצאו עשרות ספרי תורה, חלקם גנובים בוודאות וחלק אחר לא ברור מהו מקורם. כעת מחפשים במשטרה את הבעלים האמתיים של ספרי התורה. צפו (משטרה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

חוקרי המשטרה פשטו לאחרונה על בית עסק של סופר סת"ם מירושלים ומצאו בו כארבעים ספרי תורה, כאשר לפחות שבעה מהם גנובים בוודאות ומקורם של האחרים לא ידוע. כעת נמסה המשטרה לאתר את הבעלים של ספרי התורה הנוספים.

מדובר בסופר סת"ם מירושלים, שמואשם כי רכש את הספרים הגנובים ומכר אותם, זאת כאשר לטענתו אל ידע מדובר בספרים גנובים. במקביל, בתום חקירה נרחבת של ימ"ר צפון במשטרה, הוגשו כתבי אישום נגד האחים חן (30) וישראל (21) קלפון מטבריה, המואשמים בגניבת הספרים.

החקירה התנהלה ביחידה המרכזית במחוז צפון במשטרה, זאת לאחר תלונות על פריצות לבתי כנסת וגניבות הספרים. המשטרה הפעילה אמצעים טכנולוגיים וחקירתיים, ובסופו של דבר עלתה על זהות הגנבים.

השניים נעצרו על חם בחודש אוקטובר בזמן שפרצו לבית כנסת במרכז חב"ד בקריות. הם מואשמים כי בחודש ספטמבר פרצו לבית כנסת בטבריה, הוציאו את ספר התורה מארון הקודש ואת הקלף מהארגז. לאחר מכן הם מכרו אותו לסופר הסת"ם מירושלים תמורת 12 אלף שקלים.

במקרה נוסף, השניים מואשמים שפרצו לבית כנסת חב"ד ביקנעם, גנבו ספר תורה, ומכרו גם אותו לסופר הסת"ם מירושלים בסכום של 16 אלף שקלים.

מכתב האישום עולה כי סופר הסת"ם רכש את ספרי התורה הגנובים, השמיש אותם - ומכר אותם לבתי כנסת. באחד המקרים מכר ספר תורה בסכום של 90 אלף שקל לבית כנסת, אולם לאחר שנודע כי מדובר בספר תורה גנוב - בוטלה העסקה.

חוקרי המשטרה הגיעו לבית העסק של הסופר ובמהלך החיפוש נמצאו עשרות ספרי תורה החשודים כגנובים.

האחים קלפון מואשמים בהתפרצות לבית תפילה, גניבה בנסיבות מחמירות, וקשירת קשר לפשע. סופר הסת"ם מואשם בקבלת נכסים שהושגו בפשע, ובקשירת קשר לפשע. הנאשמים מכחישים את המיוחס להם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות