פרסום ראשון

ראשי ישיבות חב"ד נועדו עם סגן השר פרוש על חוק הגיוס

ראשי ישיבות חב"ד מכל הזרמים נפגשו בצהריים עם סגן שר החינוך מאיר פרוש ותא"ל מירב קרישנר, ראש תומכ"א בצה"ל, בכדי לדון על התיקון בחוק הגיוס החדש והשלכותיו על תלמידי חב"ד (חסידים)

ישי כהן | כיכר השבת |
סגן השר מאיר פרוש (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

תיקון חוק הגיוס • פרסום ראשון: ראשי ישיבות חב"ד נפגשו בצהריים (שלישי) עם סגן שר החינוך מאיר פרוש מ'יהדות התורה' ותא"ל מירב קרישנר, ראש תומכ"א בצה"ל, לדון בחוק הגיוס החדש.

ל"כיכר השבת" נודע כי בפגישה השתתפו ראשי ישיבות חב"ד מכל הזרמים, הגאונים רבי יוסף יצחק וילשנסקי - ראש ישיבת חב"ד בצפת וממנהיגי הפלג המשיחי, רבי יצחק גולדברג - ראש ישיבת חב"ד במגדל העמק ורבי משה הבלין - ראש ישיבת חב"ד בקריית אתא ורב העיר קרית גת.

הפגישה כאמור נערכה בלשכתו של סגן שר החינוך מאיר פרוש ובהשתתפות תא"ל מירב קישנר כאשר הצדדים דנו בתיקון חוק הגיוס וההשפעה שלו על תלמידי ישיבות חב"ד.

הבוקר נחשף ב"כיכר השבת" כי היועץ המשפטי של הכנסת עו"ד אייל ינון מתנגד לבקשת סיעת 'דגל התורה' להקדים את ההצבעה על התיקון לחוק הגיוס כבר ליום שני בתחילת השבוע הבא.

עו"ד אייל ינון העביר מסר למפלגות החרדיות כי עדיף שהדיונים בוועדת חוץ וביטחון יתקיימו ביום חמישי ובשבוע הבא, ורק ביום רביעי להעלות את התיקון להצבעה בקריאה שנייה ושלישית.

היועץ המשפטי הסביר את עמדתו בכך שבמידה והחוק יעבור כבר ביום שני, אחרי בליץ מהיר של דיונים בוועדת חוץ וביטחון, זה יראה כלפי חוץ כמחטף, דבר שיקשה להגן על התיקון בפני בג"ץ.

יצוין, כי למרות זאת ב'דגל התורה' עדיין מנסים להקדים את ההצבעה ליום שני, כאשר ב'אגודת ישראל' מאמינים להבטחת ראשי הקואליציה וראש הממשלה ומבחינתם אין בעיה שהחוק יעבור רק ביום רביעי.

"להפיל את הממשלה אפשר גם שבוע אחרי, אבל כמובן שנשמח אם החוק יעבור בשני", אמרו בסיעה החסידית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות