תמלילי חקירת חיילי נצח יהודה נחשפים: "כולם הכו עצורים"

תמלילי החקירה של ארבעת הלוחמים בגדוד נצח יהודה, נחשפו בחדשות2. אחד החיילים שחזר: "כל אחד הביא לו בעיטה אחת. הבאתי לו עוד שלוש ארבע כאפות בלחיים ומאז לא נגעתי בו" (צבא)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: תומר נויברג - פלאש90)

ארבעת הלוחמים החרדים מגדוד "נצח יהודה" נמצאים בשבועות האחרונים במעצר ונחקרים על ידי חוקרי המשטרה הצבאית, החוקרת את מקרה תקיפת הפלסטיני שהיה עצור בבסיס, החיילים שיחזרו באוזני החוקרים את שאירע, אך לאחר מכן חזרו בהם מהודאתם.

בתמלילי החקירה שפורסמו בחדשות 2 מספר אחד החיילים: "קמתי בבוקר הגעתי לש"ג, ראיתי את העצור, לקחתי אותו, הוא התקפל. לשאלתך, כל אחד מאיתנו הביא לו בעיטה אחת. הבאתי לו עוד שלוש ארבע כאפות בלחיים ומאז לא נגעתי בו".

"הוא המשיך לדבר בצורה עצבנית, העפתי לו מכה עם היד שלי לכיוון הצלעות ואמרתי לו 'אוסקוט', שתוק", הוסיף.

לוחם נוסף הביע צער על כך שחישמל את המחבל: "בשלב מסוים הוצאתי מכשיר שמחובר אליי, מכשיר לטיפול אורטופדי עם ארבע אלקטרודות, כמו מדבקות גומי מחוברות בחוט למכשיר, יש לי את המכשיר הזה בגלל בעיות בברכיים".

"חיברתי את זה לעציר הפלסטיני והפעלתי את המכשיר. עשיתי את זה ברוח שטות כדי שהוא ייבהל מהזרם, זה לא מכאיב, זה רק מבהיל, הוא לא רואה מה מחברים לו אז הוא ייבהל מהזרם של החשמל, זה מעשה שטות בצחוק שאנחנו עושים בין חברים להבהיל אחד את השני", הסביר.

שופטי בית הדין הצבאי ביפו שדנו אתמול בעניינם של הלוחמים, החליטו שלא לקבל החלטה בעניין כתב האישום נגדם, משום שצילומי חקירתם נעלמו. בדיון התברר לשופטים כי יתכן וצילומי חקירת הלוחמים אינם קיימים, למרות הצהרת התביעה על כך בהליך המעצר ונציגת הפרקליטות הצבאית הודיעה כי הנושא בבדיקה של מצ"ח.

עו"ד חי הבר המייצג חלק מהלוחמים מטעם ארגון חוננו, מסר ל"כיכר השבת" כי "עוד בדיון המעצר הראשון נתבקשה התביעה להציג לנו את הקלטות החקירות של החיילים, על מנת שנוכל לבסס טענתם כי החקירה התנהלה שלא על פי החוק תוך שימוש באמצעים פסולים".

"התביעה שטענה לאורך כל הדרך כי יש בידיה צילומי החקירות שיש בהם להראות ללא כל ספק כי הכל התנהל כשורה פתאום הודיע היום בדיון, כאשר נתבקשה להציג את התיעוד, כי יתכן וישנה בעיה והקלטות אלה נמחקו או אבדו", הוסיף.

הפרקליט הסביר כי הצילומים חשובים בשל טענות הלוחמים לאמצעים פסולים והבטחות שונות שנאמרו להם בחקירות. "אין ספק כי מחיקת הקלטות של חקירות, בייחוד במקרים בהם מהרגע הראשון טוענים החשודים לפגם החקירה מעורר תהיות, שלא לומר הרגשה קשה יותר של הסתרה", אמר עו"ד הבר.

בעקבות הטענות קבעו השופטים דיון נוסף בשבוע הבא תוך שהם מבקשים מהתביעה לעשות כל מאמץ בכדי לספק את חומרי החקירה לסנגורים. השופט, סא"ל שחר גרינברג, קבע בתחילת החודש כי קיימת עילת מסוכנות של הלוחמים, ואף סירב להבדיל ביניהם, למרות שאחד מהם מואשם בכך שנתן מכה אחת למחבל, ואילו אחרים מואשמים במספר אירועים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות