"הח"כים החרדים בגדו בהשם" • האזינו

המשגיח בירך "ברוך דיין האמת" על אישור חוק הגיוס המתוקן

הגאון רבי טוביה נוביק, משגיח "כנסת יצחק - חדרה", סיפר לתלמידיו כי בירך "ברוך דיין האמת" בשם ומלכות על אישור חוק הגיוס המתוקן והאשים את הח"כים החרדים ב"בגידה בהשם". האזינו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: Miriam Alsterl/Flash90)

חוק הגיוס המתוקן אושר אמש (שמח) בכנסת בפעילותם של הנציגים החרדים זאת בהוראת גדולי הדור שתמכו בחוק המתוקן אולם מתברר כי יש מי שממשיכים בהתנגדותם למרות התיקון לחוק.

משגיח ישיבת "כנסת יצחק - חדרה", הגאון רבי טוביה נוביק, הנתפס כמי שמשתייך ל"פלג הירולשמי", התבטא אמש בשיחה תורנית שמסר לתלמידיו כי כששמע על החוק שעבר בכנסת בירך ברכת ברוך דיין האמת בשם ומלכות זאת כאות אבל על החורבן הנורא.

"ברכתי דיין האמת בשם ומלכות ופרצתי בבכי", אמר הרב נוביק לבחורים, "מימות ירבעם בן נבט לא נעשה כזו בגידה בה' על ידי החרדים לדבר ה'".

"אנחנו לא גרים הרי במדינת ישראל, כידוע אנחנו עוברים לאיישישוק, כשגרים במדינת ישראל ומדברים על הנושאים השייכים, זה נהפך לפוליטיקה ואנחנו לא עוסקים בפוליטיקה אנחנו נמצאים בבית מדרש ומדברים בלימוד", פתח הרב נוביק את דבריו.

"נודע לנו באיישישוק, שעסקנים המכנים את עצמם חרדים ושותפים בממשל הישראלי במדינתם שמה במרחק עצום מאיתנו, אבל נודע לנו שהם בגדו בגידה בתורה באופן נחרץ מאד, באופן גלוי מאד, בכסות שמגינים על התורה חס ושלום, אוי לכאלה מגינים", תקף המשגיח את הח"כים החרדים.

המשגיח המשיך ואמר: "בהיסטוריה של מדינת ישראל בוודאי שלא, כי כשבגדו המזרוחניקעס והצביעו בעד שרות לאומי, או אפילו בעד גיוס נשים, אין לי ידיעה, אז זה קשור למזרוחניקעס, כשהפאייניקים בגדו אז זה קשור לקיבוץ חפץ חיים, אבל כשיש בגידה של עסקנים חרדים, הרי איך הם הפכו ליושבי הקואליציה? על ידי שהצביעו בשבילם! מי הצביע בשבילם, אנשים חרדיים, וחלק נכבד מאד מכאלה זה נקרא שקוראים קריאת שמע כל יום, ומניחים תפילין כל יום, שהם לומדים כל היום, שהם מרביצי תורה ברבים".

"מהכח של כל אזרח כזה הם קיבלו את הכח ועם זה הם בוגדים בתורה", האשים, "הם נשלחו עקרונית למען הגן על התורה, ועם הכח הזה וכל אחד ואחד שהצביע שהרי זה אינו יכול וזה אינו יכול, מי יכול לעשות כזאת בגידה אלא רק מי שנמצא בכזה שטח, ואיך אפשר להיות בכזה שטח רק על ידי כל אחד ואחד".

הרב נוביק המשיך: "כשזה אינו יכול וזה אינו יכול אז כל אחד הוא מחלל שבת, קורה כבידה שאדם אחד לא יכול לישא אותה, והוא עושה את זה בשבת, ושניים ביחד לוקחים את זה ואז הם יכולים לישא את זה אז שניהם מחללים שבת, לא חצי מלאכה וחצי מלאכה, אלא זו מלאכה שלימה כל אחד נחשב שעשה מלאכה שלימה".

"כל אותם אלפים שנתנו את הכח הם שותפים. שותפים פעילים לכל הבגידה הזו, וכל החילול ה' הזה", תקף, "זה חטאת הקהל שעוד לא הייתה כדוגמתו אולי עוד מימי ירבעם בן נבט!!!! כשבגדו ישראל בה' יתברך, במלכות בית דוד, בבית המקדש והשתחוו לעגלים, והקריבו קרבנות לעגלים, יכול להיות שמאז עוד לא הייתה כזאת בגידה. בתוך היהדות החרדית! איזה קרבן העלם ציבור יצטרכו להביא על כזה דבר, אם יש כזאת היכי תימצי בכלל. על חילול ה' על חילול שם שמים".

"התורה נקרעת לגזרים!", המשיך המשגיח, "אם הרב שך אז בכה באולמי מודיעין כשהוא שמע שגורן התיר שתי ממזרים, מי התייחס לזה. אותם שתי ממזרים, מי הלך להתחתן עם הממזרים האלה, לא צדיקי ישראל, אבל מכיון שזה נעשה כאילו בשם רב, כאילו בשם רבנות, אמנם עשו את זה במחטף ובמחשק, בלי ידיעת מי ומי המתירים, חוץ מאותו פוקר ראשי, אבל הוא כאילו הרי עשה אסיפת רבנים, אז הרב שך כאב את הכאב של התורה והתייחס לזה שיש שריפת התורה. קורעים את התורה לגזרים".

"הוא לא היה צריך להיות שם באולמי מודיעין זה היה ישיבת ועד הפועל של אגודת ישראל, הוא נסע לשם מיוחד כדי שיהיה לו מקום איפה לבכות ברבים. מה הוא היה אומר? זה לא גלוי? להצטעצע בכסות כאילו מצילים את התורה חס ושלום על ידי שמחריבים את התורה מבפנים. אפשר לתאר מה נעשה פה, איך בשמים מסתכלים על זה, איך בשמים מסתכלים עלינו. חושבים שזה צחוק? למה מצפים?", תהה.

הרב נוביק הוסיף כי "זו עבירה של ציבור ברבים. בחילול שם שמים שאין כדוגמתה, אין התר להיות תמים, "והיית משוגע" זה לא מצוות עשה. "אין לה' חפץ בכסילים" שלמה המלך אמר הקב"ה לא חפץ בכסילים, בן אדם לא יכול להגיד תירוץ אני הייתי טיפש, עם ישראל הוא עם חכם, עם חכם ונבון. וכשאתה רואה שזה נגד התורה, אתה צריך להיות חכם ולהבין שזה נגד התורה!

"כל איש ישראל יש לו את המחוייבות כלפי התורה אישית. לא בגלל שהוא חסיד של מישהו, זה חיוב אישי כל אחד בינו לבין הקדוש ברוך הוא. אני עמדתי בהר סיני ואני יודע מה התורה אני מכיר אותה!

"תפסיקו לספר לנו סיפורים. זה מחוייבות כל אחד באופן אישי הוא לא יכול להגיד תרוצים. ממילא זה חילול ה' נורא, ואין לך ביטול תורה גדול מזה כאילו עוד בשם התורה, זה החרפה הגדולה ביותר. זה לא עושה שיהיה יותר קל, זה עושה הרבה יותר גרוע.

"זה לא משעשע אותנו, זה לא אנחנו מדברים נגד מישהו אחר, קל מאד לדבר נגד מישהו אחר, אנחנו מדברים "מינן ובן". כשאני שמעתי את הבשורה אני לא הייתי מסוגל אני ברכתי בשם ומלכות דיין האמת. פשוט התפרצתי בבכיות וברכתי דיין האמת.

"הקושיא שהייתה לי הרי יש אפשרות לברך דיין האמת גם כן לא בשמחה... אבל כששומעים בשורה רעה של בגידה, אני לא מורה הוראה, אבל על עצמי לקחתי את האחריות. הרגשתי צער שלא הרגשתי כדוגמתו, אני לא זוכר שהרגשתי פעם כזה צער".

האזינו לדברי המשגיח

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות