ארבעה ערבים נעצרו בחשד להשלכת רימון על ישיבה ביפו

המשטרה עצרה היום ארבעה ערבים, בחשד שהתסיסו את האווירה ביפו ונקטו בפעילויות אלימות, בהם השלכת רימון על ישיבת שירת משה, השלכת בקבוקי תבערה על שוטרים והצתת רכבים (משטרה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הפגנה ערבית ביפו, ארכיון (צילום: תומר נויברג - פלאש90)

המשטרה עצרה היום (שני), ארבעה ערבים תושבי יפו, בחשד לפעולות אלימות, בהן השלכת רימון לעבר ישיבת "שירת משה" ברחוב טולוז ביפו, השלכת בקבוקי תבערה לעבר שוטרים והצתת כלי רכב.

המשטרה חושדת כי העצורים גרמו לשלהוב היצרים בהפגנות שהיו לאחרונה ביפו, שהובילו להשלכת אבנים לעבר כלי רכב בצירים, תוך סיכון עוברי אורח ופגיעה בסדר הציבורי ובשלומו של הציבור.

מהמשטרה נמסר, כי מפקד מרחב יפתח דוד גז קיים שיח עם מנהיגי הציבור היפואי הערבי והיהודי, במטרה ליצור דיאלוג ושמירה על הדו קיום ביפו.

מפקד המרחב הדגיש כי "משטרת מרחב יפתח לא תאפשר לאף גורם להפר את הסדר הציבורי ולפגוע במרקם החיים של תושבי האזור. כל מי שינסה לפגוע בדו קיום אנו נפעל לסכל זאת, בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותינו, על מנת למצות עם העבריינים את הדין".

לפני כחודשיים המשטרה עצרה המשטרה עצרה את חאפז קונדוס, בן 57, המתגורר באזור הישיבה, ריצה בעבר 28 שנות מאסר בעקבות אירועים ביטחוניים אותם ביצע, בחשד כי השליך רימון לעבר הישיבה.

בחקירתו הודה במיוחס לו, לדבריו, במטרה להפחיד את 'המתנחלים' מהישיבה ולגרום להם 'לשבת בשקט'. במסגרת חקירתו אף שחזר את המעשה

מנהל הישיבה חנן הכסטר אמר בתגובה לאירוע: "היחסים בין התושבים בשכונה הם יחסים של כבוד הדדי וסיוע, השכנים היהודים והערבים כאחד. המקרה הזה הוא חריג ושייך למישור הפלילי, אנחנו משוכנעים שהמשטרה תדע לטפל היטב במקרה".

מחר יובאו כל העצורים לדיון בהארכת מעצרם בבית המשפט בתל אביב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות